آرشیو چهارشنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۷۹
اقتصادی
۴

در نامه شریعتمداری به رئیسی مطرح شد

تشکر وزیر کار از سرعت عمل رئیس قوه قضائیه در پرونده کارگران هفت تپه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در متن این نامه آمده است: «انتشار خبر صدور احکام سنگین برای برخی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شوک آفرین بود و بر همین اساس در جلسه صبح امروز (یکشنبه) هیئت وزیران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته ای سه نفره مرکب از وزیر دادگستری، معاون حقوقی رئیس جمهور و اینجانب موضوع را پیگیری کند.

خوشبختانه مطلع شدیم حضرتعالی با مداخله ای بجا و به موقع دستور تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه به این احکام را صادر فرمودید.

مسلم آن است که با توجه به فشارهای زاید الوصف بدخواهان ایران و نظام سلطه که بویژه در تحمیل تحریم های ظالمانه متبلور است و خصوصا با توجه به سخنان رهبری معظم انقلاب که فرمودند: «کارگر در امتحان بزرگ دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس نشان داد که از بن دندان دارای وجدان دینی و وجدان ملی است» ضرورت دارد رویکرد منصفانه و مشفقانه با مسائل و اعتراضات کارگران (که حق آنان است) در دستور کار همه ما متولیان امر قرار گیرد.

در همین چارچوب ضمن تشکر از مداخله سریع حضرتعالی، اینجانب به عنوان مسئول دستگاه متولی تنظیم روابط کار اعلام آمادگی میکنم در کمیته ای مشترک در کلیه موارد مشابه نظر کارشناسی دستگاه متبوع را نسبت به مسائل کارگری اعلام نموده، تا یکی از مستنداتی باشد که مبنای تصمیم و قضاوت قرار گیرد.»

گفتنی است پس از آنکه روز شنبه در اخبار غیررسمی خبر احکام سنگین «پرونده هفت تپه» منتشر شد، صبح روز یکشنبه خبرگزاری قوه قضائیه از دستور ویژه رئیس دستگاه قضا برای تجدید نظر در احکام یک پرونده خبر داد.

در خبر مذکور آمده بود: «آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، دستور ویژه ای درخصوص احکام صادره در برخی پرونده های اخیر صادر کرد. رئیس قوه قضائیه درخصوص آرا صادره از سوی یکی از شعب دادگاه انقلاب در برخی از پرونده های اخیر دستور داد به سرعت و تحت نظارت رئیس کل دادگستری تهران تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه صورت گیرد».