آرشیو شنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۳
اقتصاد
۵

وزیر نفت: هنوز تصمیمی درباره سهمیه بندی بنزین گرفته نشده است

وزیر نفت با بیان اینکه تا زمانی که سهمیه بندی بنزین وجود نداشته باشد، مردم کارت سوخت را جدی نخواهند گرفت، درباره سهمیه بندی دوباره بنزین گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ و ابلاغ نشده است؛ اما در صورت سهمیه بندی بنزین دونرخی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، بیژن زنگنه وزیر نفت، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: وزارت نفت یکی از وزارتخانه هایی بود که امروز در جشنواره شهید رجایی تقدیر شد و وزارت نفت به دلیل عملکرد مثبت و انجام وظایف قانونی وزارتخانه مستحق این تقدیر بوده است.

او افزود: صنعت نفت در تولید نفت، گازرسانی، شبکه های انتقال گازرسانی پتروشیمی و پالایش عملکردهای درخشانی داشته است.

وزیر نفت درباره احیای دوباره کارت سوخت گفت: کارت سوخت حدود 20 سال پیش با تکنولوژی آن زمان صادر شد و الان بیش از 40 میلیون کارت سوخت برای خودروهای بنزین سوز و موتورسیکلت ها صادر شده است.

او افزود: کارت سوخت برای همه خودروهایی که شماره شده اند، صادر شده است و کارت سوخت بیشتر برای سهمیه بندی است. وزارت نفت برای کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده اند، اعلان ثبت نام داد که در این اعلان حدود سه و نیم میلیون نفر ثبت نام شد و شماره کارت بانکی نیز ثبت شد.

مجلس امسال وزارت نفت را مکلف به فعال کردن کارت سوخت کرد و وزارت نفت نیز کارت سوخت ها را صادر و سعی کرد از سیستم بانکی استفاده کند تا بنزین تک نرخی باشد.

او افزود: در 9 کلان شهر برای 99.9 درصد از خودروها کارت سوخت صادر شده است. هفته گذشته اعلام شد که باید از کارت سوخت در جایگاه ها استفاده شود؛ ولی زیاد استقبال نشده است.وزیر نفت درباره سهمیه بندی دوباره بنزین نیز گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه و قیمت حامل های انرژی اتخاذ و  ابلاغ نشده است؛ اما در صورت سهمیه بندی بنزین دونرخی خواهد شد.