آرشیو یکشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۴
جهان
۷

رویداد

تغییرات گسترده در عربستان

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان جمعه دستوراتی را صادر کرد که در راس آن تعیین رئیس جدید دفتر سلطنتی و برکناری نایب رئیس سابق دفتر مذکور بود. به موجب فرامین سلطنتی، فهمد بن محمد العیسی رئیس جدید دفتر سلطنتی و هم رتبه وزیر شد.

تصمیم ترامپ درباره شرکت های نفتی

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد قوانین زیست محیطی در زمینه صنعت نفت و گاز را آسان تر کند. وال استریت ژورنال با استناد به منابع خود در وزار ت نفت آمریکا نوشته قرار است در آینده میزان انتشار گازهای متان حاصل از استخراج نفت و گاز با دقت کمتری اندازه گیری شوند.

تحقیقات عراق درباره حمله  به مقرهای حشد شعبی

احمد الاسدی از رهبران حشد شعبی گفت: تحقیقات دولتی نشان می دهد که یقینا اسرائیل در برخی از اقدامات نقش دارد. دولت آماده است تا اسناد و مدارک کافی را برای شکایت به شورای امنیت تهیه کند.

حمله طالبان به قندوز

نیروهای طالبان به شهر شمالی قندوز در افغانستان حمله کردند. این حمله در حالی صورت گرفت که ایالات متحده و طالبان در حال جمع بندی نهایی توافقی هستند که به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منجر خواهد شد.

سلب حق شهروندی  از دو میلیون هندی

پس از انتشار فهرست شهروندی در یکی از ایالات هندوستان، دو میلیون نفر در شمال این کشور با سلب حق شهروندی روبه رو شده اند. این اقدام از سوی ایالت آسام هندوستان برای ریشه کنی «نفوذی های خارجی» صورت گرفته و بخشی از روندی است که دولت مرکزی به دنبال اجرایش در سراسر کشور است.

درگیری پلیس  با معترضان هنگ کنگی

پلیس برای متفرق کردن هزاران معترض هنگ کنگی که با وجود اعلام ممنوعیت و باران شدید به خیابان ها آمده بودند، اقدام به شلیک گاز اشک آور کرد تا شاید بتواند مردم چتربه دستی را که در کنار مقرهای ارتش آزادی بخش خلق و ساختمان دولتی تجمع کرده بودند، متفرق کند.

اخراج خبرنگار  وال استریت ژورنال از چین

چین یکی از خبرنگاران روزنامه وال استریت ژورنال را یک ماه پس از انتشار گزارشی از سوی این روزنامه درباره یکی از خویشاوندان شی جینپینگ و متهم کردن او به قمار با مبالغ سنگین و پول شویی در استرالیا از این کشور اخراج کرد.

استعفای 2خبرنگار از شبکه های اماراتی

دو خبرنگار یمنی از شغل خود در رسانه های امارات در اعتراض به «دستورکارهای مشکوک» این کشور در قبال یمن استعفا دادند.