آرشیو یکشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۴
استارت آپ
۹

معرفی اپلیکیشن های ایرانی

بازار 40 میلیونی

به منظور رشد صنعت بازی و برنامه های موبایلی ایرانی هر هفته در این ستون و با حمایت و انتخاب «کافه بازار»، فرصتی در اختیار یک اپلیکیشن ایرانی قرار می گیرد تا با معرفی خود بتواند در ارائه خدمات و محصولاتش به کاربران فارسی زبان فضای مجازی، موفق تر عمل کند. با امید به بالندگی هرچه بیشتر  اکوسیستم برنامه های موبایلی کشور.

6. بیاموز:  وقت یادگرفتنه!

مجموعه آموزشی بیاموز، کار خود را در سال 1395 روی یک بستر آموزش زبان آغاز کرد. این تلاش پس از شش ماه به تولید اپلیکیشن آموزشی «زبان بیاموز» منجر شد. هدف اصلی این مجموعه از ابتدا، پوشش بخش کمتر اهمیت داده شده در یادگیری زبان؛ یعنی تمرین و تکرار و همچنین توجه به آموزش زبان های غیرانگلیسی بود. بیاموز از طریق ایجاد یک بستر محتوایی گسترده در برنامه و ساخت سازوکارهایی برای تسهیل یادگیری، تا به امروز توانسته تا حد زیادی به این هدف دست پیدا کند.

با گذشت حدود سه سال از شروع به کار این مجموعه، درحال حاضر اپلیکیشن زبان بیاموز توانسته با داشتن 150 هزار کاربر فعال به پرفروش ترین و محبوب ترین اپلیکیشن آموزشی فارسی برای آموزش زبان های خارجی تبدیل شود. این اپلیکیشن درحال حاضر چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ترکی استانبولی را پوشش می دهد. در کنار توسعه این اپلیکیشن، بیاموز با هدف گسترش بسترهای رایگان آموزشی، اقدام به انتشار یک دیکشنری آموزشی رایگان هم برای زبان های تحت پوشش خود کرده است.

حرکت در یک مسیر طولانی

البته بیاموز در این مسیر با فرازونشیب هایی هم روبه روست. یکی از اصلی ترین آنها حجم بزرگ محتوایی است که برای پوشش کامل یک زبان باید تولید شود. بیشتر مجموعه های فعال خارجی که در حوزه بسترهای آموزشی فعالیت می کنند، سابقه فعالیت ده هاساله دارند. این موضوع به علت حجم بسیار زیاد محتوای یک زبان و مباحث وسیع برای آموزش آن است. ازاین رو شاید بتوان گفت که بیاموز تا اینجا اولین قدم های خود را در این مسیر برداشته است و مسیری طولانی برای ساخت محصولات عمیق تر و پیشرفته تر در پیش دارد.

قوانین ضعیف از محتوا مراقبت نمی کنند

اما دغدغه اصلی این تیم در مراقبت از این محتواست. با توجه به قوانین ضعیف تر در حوزه حمایت از حق نشر و حقوق پدیدآورندگان در کشور ما، سرمایه گذاری برای تولید محتوا در این حجم با ریسک های بالایی همراه است. ناامنی در حوزه محتوای دیجیتال، به ویژه محتوای متنی و تردید در نحوه حفاظت از آن، مسیر پیش رو را برای این تیم و بسیاری از استارتاپ هایی که در حوزه محتوا فعالیت می کنند غیرقابل پیش بینی می کند.