آرشیو یکشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۴
حوادث
۱۱
رخداد

سرقت های میلیاردی زوج سارق

مردی که با همدستی همسرش اقدام به سرقت 10 میلیارد ریالی از منازل مردم کرده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس دستگیر شد.

سرهنگ حسین ترکیان، سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، گفت: کارآگاهان در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر دستبرد به منازل آنها موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در این باره تحقیقات گسترده ای از سوی کارآگاهان انجام شد و سرانجام با بررسی های علمی و تخصصی ویژه، هویت یک زن و مرد که در این سرقت ها دست داشتند، به دست آمد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با شناسایی هویت سارقان، کارآگاهان در یک عملیات ضربتی هر دو نفر را با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه سارقان زن و شوهر هستند، اظهار کرد: این زوج تاکنون به 11 مورد سرقت از منازل مردم اعتراف کرده اند که ارزش سرقت های آنان از سوی کارشناسان مربوطه 10 میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی درباره نحوه سرقت متهمان، گفت: این متهمان پس از زیر نظر گرفتن افراد متمول به محض خروج آنان از منازل خود با شگردی خاص وارد خانه می شدند و سپس وجوه نقد، طلاجات و سکه های موجود را سرقت می کردند.

سرهنگ ترکیان اظهار کرد: بسیاری از افراد به جای نگهداری وجوه نقد، طلاجات و سکه ها در صندوق امانات بانک ها آنها را در منازل خود و بدون هیچ گونه حفاظی و حتی در کمد لباس یا میز آرایش منزل خود قرار می دهند که همین امر باعث می شود سارقان به راحتی آن را پیدا و  سرقت کنند.

مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد:  هنگام خروج از منزل همه راه های ورودی به منزل خود را مسدود کرده و روی در ها و پنجره ها نرده و حفاظ نصب کنند و به یکی از همسایگان مورد اطمینان خود خالی بودن منزل را اطلاع دهند تا در صورت هرگونه مورد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند همچنین هنگام رفتن به مسافرت اطراف منزل را زیر نظر گرفته و در صورت وجود افراد و حرکات مشکوک موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.