آرشیو یک‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۴
حوادث
۱۱

پنج قاره

تیراندازی در استادیوم فوتبال

دست کم 10 نفر به دنبال یک حادثه تیراندازی در استادیوم  «لاد پیبلز» ایالت آلابامای آمریکا زخمی شدند. به گفته رئیس پلیس شهر «موبیل» ایالت آلاباما،  حین این حادثه تیراندازی که پس از یک بازی فوتبال آمریکایی بین دو تیم دبیرستانی در این شهر رخ داده است، دست کم 10 نوجوان بین 15 تا 18ساله زخمی شدند. به گفته شاهدان عینی، این تیراندازی پس از بازی رخ داد و طی آن چندین تیر شلیک شد. در حال حاضر دو نفر در ارتباط با این حادثه بازداشت شده اند. پلیس در حال تحقیقات بیشتر در این زمینه است.

3 میلیون دلار غرامت 35 سال حبس اشتباه

زن آمریکایی که به دلیل صدر حکم اشتباه 35 سال در حبس بود، سه میلیون دلار مبلغ جبرانی دریافت کرد.«کتی وودز» 29ساله در سال 1980 به اتهام قتل میشل دانشجوی 19ساله به 35 سال حبس محکوم شد. این قتل در سال 1976 رخ داده بود. اما پس از چندی دادگاه عالی نوادا این حکم را لغو کرد اما در سال 1984 او دوباره محکوم شد.

در سال 2015  با انجام آنالیز دی ان ای در محل وقوع حادثه معلوم شد  «رودنی هالبوور» که مظنون به تجاوز و قتل پنج زن شده بود، میشل را کشته است. قاتل را در سال 2018 به حبس ابد محکوم کردند. بیست وهفتم ماه آگوست سال جاری قرار شد مبلغ جبرانی به میزان سه میلیون دلار به وودز پرداخت شود.

وکیل او الیزابت وانگ گفت: «هیچ پولی نمی تواند سال های ازدست رفته را برای موکل او بازگرداند». در سال 2019 قانونی در ایالت نوادا به تصویب رسید که  طبق آن، اگر فردی به طور ناعادلانه محکوم شده باشد، می تواند تا سه ونیم میلیون دلار مبلغ جبرانی  دریافت کند.

حمل ماریجوانا در تابوت

پلیس کلمبیا موفق شد مقدار 300 کیلوگرم ماریجوانا را که از طریق دو تابوت حمل می شد، کشف کند. ماموران این کشف عجیب را در یک بازرسی معمولی در یک ایست و بازرسی نزدیک به «پمپلونا» در شمال «سانتاندر» انجام دادند. حدود 514 بسته ماریجوانا معادل 300 کیلوگرم در تابوت جاسازی شده بود.