آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۴۴۶۱
کتاب
۱۱

کتابخانه

پنجمین جلد؛ کارلوس فوئنتس

کارلوس فوئنتس (1928 - 2012)نویسنده مکزیکی و یکی از سرشناس ترین و پر آوازه ترین نویسندگان اسپانیایی زبان بود. در 29 سالگی نخستین رمان خود با عنوان «جایی که هوا صاف است» را منتشر کرد. «کارلوس فوئنتس» نوشته لانین آ. گیورکو با ترجمه عبدالله کوثری به عنوان پنجمین جلد از مجموعه نسل قلم توسط انتشارات «نشر نو» منتشر شده است.

جلد ششم؛ کی یرکگور

کی یرکگور الهی دانی و فلسفه را در دانشگاه کپنهاک آموخت و تا مدتی پیرو فلسفه هگل بود تا زمانی که فلسفه هگل را ساحلی امن برای فرد و جایگاه فرد ندانست. او به شدت معتقد بود که هگل کاخ (نظام فلسفی) محکمی را بنا کرده است که خود هگل در آن جایی ندارد و علیه آن عکس العمل نشان داد.«سورن کی یرکگور» نوشته استیون کرایتس با ترجمه خشایار دیهیمی به عنوان ششمین جلد از مجموعه «نسل قلم» توسط انتشارات نشرنو منتشر شده است.

جلد هفتم؛ ارنست همینگوی

ارنست میلر همینگوی (1961 - 1899) از پایه گذاران یکی از تاثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع نگاری ادبی» شناخته می شود. قدرت بیان و زبردستی همینگوی در توصیف شخصیت های داستانی به گونه ای بود که او را پدر ادبیات مدرن لقب داده اند. «ارنست همینگوی» نوشته فیلیپ یانگ با ترجمه شیوا صفوی توسط انتشارات «نشر نو» به عنوان هفتمین جلد از مجموعه «نسل قلم» منتشر شده است.