آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۰
صفحه آخر (جهان)
۱۲

حزب الله لبنان شهادت عزاداران حسینی در عراق و نیجریه را تسلیت گفت

حزب الله لبنان شهادت مظلومانه عزاداران حسینی در نیجریه و همچنین شهادت شماری از زائران حسینی در کربلای معلی را به دلیل ازدحام جمعیت تسلیت گفت. امیر قطر نیز شهادت این عزیزان در کربلای معلی را تسلیت گفت.

روز سه شنبه در پی ازدحام جمعیت در مراسم هروله ظهر عاشورا در شهر کربلا متاسفانه 31 زائر حسینی شهید و 102 نفر نیز زخمی شدند. این حادثه در جریان مراسم موسوم به رکضه طویریج (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می شود، رخ داد. همچنین در شهرهای مختلف نیجریه یورش نیروهای امنیتی به عزاداران حسینی به شهادت 12 نفر و زخمی شدن ده ها نفر منجر شد. حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شهادت زائران و عزادران حسینی را در این دو کشور تسلیت گفت. حزب الله لبنان همچنین با انتقاد شدید از اقدام دولت نیجریه در تیراندازی به سوی شهروندان بی گناه اعلام کرد اقدامات سرکوبگرانه و پلید دولت نیجریه با ساده ترین حقوق انسانی نیز مغایرت دارد.

در بیانیه ای که توسط روابط عمومی حزب الله منتشر شد، آمده: «حزب الله از خداوند متعال می خواهد این شهدا با امام حسین (ع) و یارانش محشور شوند و آرزو دارد مصدومان هر چه زودتر شفا یابند و از خدای عزوجل صبر و آرامش را برای خانواده های شهداء مسئلت دارد».

3 روز عزای عمومی

استانداری کربلا نیز دیروز با انتشار بیانیه ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد. بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی السومیریه اعلام سه روز عزای عمومی به درخواست نصیف الخطابی استاندار کربلا و علی المالکی رئیس شورای استان و موافقت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق صورت گرفته است. دیروز امیر قطر نیز به دولت و ملت عراق بابت این حادثه تسلیت گفت.