آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۵۴۷۸
رسانه
۵
صندلی داغ

پرهیز از عجله برای تبیین پیام عاشورا

هادی دیباجی (بازیگر)

برای تولید آثار عاشورایی نباید در زمان کم به دنبال بازدهی بیشتر بود، بلکه باید برای چنین کارهایی زمان بیشتری گذاشت تا کمبود وقت به این نوع آثار لطمه نزند.

بارها پیش آمده در تولید سریال های عاشورایی به دلیل این که زمان کمتری داریم، بازیگران مجبور می شوند در طول یک شبانه روز 18 ساعت سر کار باشند و طبیعی است کیفیت تولید پایین می آید.

بارها شده به خاطر این که قصد دارند این تولیدات را خیلی کوتاه به سرانجام برسانند، قید همکاری را زده ام، ولی باز هم با عجله و سرعت کار را می سازند و سریع روی آنتن می فرستند و نتیجه هم که پیش روست.

 در کارهای عاشورایی، برای زیبا و جذاب شدن کار، حتما باید وقت گذاشت نه این که در یک مدت زمان کوتاه کار را بخواهیم به پایان برسانیم. این نوع کارها بسیار ارزشمند است و چون باید معنویت مردم را تحت تاثیر قرار دهد، پس لازم است تحقیق، صبر و وقت گذاشت تا زیبایی کار ارتقا یابد. عجله را فاکتور بگیرید تا پیام عاشورا درک شود. بنا نیست حتما بودجه هنگفت باشد تا بشود یک سریال عاشورایی ساخت. اتفاقا هنر آن است که یک سریال عاشورایی جذاب و زیبا را با بودجه متوسط ساخت و از اسراف و بریز و بپاش کم کرد تا نتیجه حسنه حاصل آید. در تولید هیچ محصول معنوی و به خصوص محصولی که در محرم و صفر روی آنتن می رود نباید به گناه اسراف دچار شد و البته افرادی را باید به کار گرفت که به مفهوم اثر معتقد باشند.

رمز و راز ماندگاری قیام امام حسین(ع) چه بود؟ ایثار و فداکاری و فدا کردن جان برای حفظ سنت پیامبر است که امام را جاودانه کرده. پس چه بهتر که برای تولید یک سریال مرتبط با ماه محرم هم ایثار اولویت باشد. تک تک عوامل طرح باید فداکاری کنند تا یک سریال حسینی جذاب ایجاد شود.