آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۵۴۷۸
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
صحنه

کار سخت طباطبایی با مری پاپینز

اگر از علاقه مندان سینمای موزیکال باشید بعید است آن محصول درخشان شرکت والت دیزنی در سال 1964 را ندیده باشید؛ فیلمی از رابرت استیونسون با بازی جولی اندروز در نقش مری پاپینز. نقشی که اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی را آن سال برای اندروز هم به همراه داشت و همچنین او را به انتخاب مجله پریمیر، جزو یکصد شخصیت برتر تاریخ سینما قرار داد. مری پاپینز را هم که می شناسید؛ از محبوب ترین شخصیت های فانتزی جهان والت دیزنی است. البته جز اندروز، بازیگران بزرگ دیگری هم به ایفای این نقش پرداخته اند.

حالا این مقدمه را نوشتیم تا بگوییم بهنوش طباطبایی قرار است دشواری های قرار گرفتن در این نقش، که بازیگران بزرگی پیش از این آن را بازی کرده اند به جان بخرد و در نمایشی موزیکال آن را دوباره بسازد. نمایشی که مری پاپینز نام دارد و قرار است آبان ماه در تالار وحدت تهران به کارگردانی احمد سلیمانی روی صحنه برود.

بهنوش طباطبایی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در حالی در این نمایش پرستار خانواده بنکس می شود که دو سال متوالی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای نمایش های «داستان یک پلکان» و «ابرهای پشت حنجره» به کارگردانی رضا گوران از جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال های 88 و 89 بوده و این نامزدی را چهار سال بعد به خاطر نمایش «سیندرلا» اثر جلال تهرانی این بار در جشن منتقدان تئاتر تکرار کرده است.