آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۵۴۷۸
فرهنگ: سینما و تئاتر
۱۱
راش

احمدرضا درویش بیانیه داد : تاراج «رستاخیز»

احمدرضا درویش، کارگردان فیلم رستاخیز در پی انتشار نسخه غیرقانونی و با دوبله عربی این اثر سینمایی در فضای مجازی، بیانیه ای را در اختیار رسانه ها قرار داد. آنچه در ادامه می خوانید، بخش هایی از یادداشت درویش است:

از دو قوه محترم قضاییه و مقننه درخواست می کنم که در دفاع از حقوق معنوی و سرمایه های هنری و فرهنگی، همچون دفاع از بیت المال و حق الناس حساسیت نشان دهند.

صیانت از سرمایه های معنوی، هنری و فرهنگی وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی است. متاسفانه این دو نهاد دولتی در مساله رستاخیز، با فرافکنی و انفعال، به مکاتبات و مطالبات اینجانب و سازندگان رستاخیز بی اعتنا  بوده و هستند.

از همه نهادهای انتظامی و اطلاعاتی، وزارت خارجه، وزارت کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور و دیگر دوایر مرتبط درخواست می کنم که ضمن واکاوی و پیگیری موضوع از مجاری داخلی و خارجی، نسبت به کشف منشا این سرقت فرهنگی اقدام کنند.

از عموم مردم ارجمند، به خصوص ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت اباعبدا... الحسین(ع) که به رعایت امور شرعی و قانونی شهره هستند، تقاضا می کنم که از دیدن، کپی برداری و انتشار فیلم رستاخیز اجتناب کنند و دیگران را نیز از این فعل حرام و غیرقانونی پرهیز دهند.