آرشیو چهارشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۷
حوادث
۱۱

پنج قاره

25 کشته در پی غرق شدن قایق در کالیفرنیا

مرگ دست کم 25 نفر در پی وقوع آتش سوزی در یک قایق غواصی در جنوب کالیفرنیا تایید شده و 9 نفر دیگر همچنان مفقود هستند.

گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد: امدادگران 20 جسد را شناسایی کرده اند و پنج جسد دیگر نیز پیدا شده است اما به دلیل شرایط ناایمن زیر قایق امکان بیرون کشیدن آنان فعلا وجود ندارد.

گفته شده است این قایق ساعت 3:15 بامداد روز دوشنبه به وقت محلی و در فاصله 145کیلومتری آب های «سانتا باربارا» دچار حریق شد. مسافران این قایق در حال استراحت بودند و فقط پنج خدمه حاضر روی عرشه توانستند خود را نجات دهند. گارد ساحلی آمریکا در تلاش برای زنده یافتن دیگر سرنشینان این قایق هستند اما موفق به پیداکردن هیچ یک از آنان نشده اند.

قتل 8 دانش آموز در چین

مردی در چین در اولین روز از سال تحصیلی با چاقو به یک مدرسه حمله کرد و هشت دانش آموز را به قتل رساند.

این مرد 40ساله با نام مستعار «یو» ساعت هشت صبح دیروز به وقت محلی به دانش آموزان مدرسه ای در شهر انشی که در حال رفتن به کلاس بودند، حمله کرد. وی در بازداشت پلیس است. در این حادثه هشت نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

حمله با چاقو به مدارس در چین در سال های اخیر به طور فزاینده ای رواج یافته است.

در آوریل سال گذشته 9 دانش آموز دبیرستانی به وسیله فردی که خود قبلا از دانش آموزان همان مدرسه بود و مورد اذیت و آزار قرار گرفته بود، به قصد انتقام با ضربات چاقو کشته شدند.

حریق مرگ بار در شرکت نفت و گاز هندی

دست کم پنج نفر به دنبال وقوع آتش سوزی در واحد فراوری گاز کارخانه شرکت نفت و گاز طبیعی  در ایالت جنوب غربی «مهاراشترا»ی هند کشته شدند. شرکت نفت و گاز طبیعی هند اعلام کرده است حوالی ساعت هفت صبح دیروز به وقت محلی حریق بخش زهکشی آب متلاطم کارخانه فراوری نفت و گاز این شرکت را فرا گرفت که تیم آتش نشانی و تیم مدیریت بحران ONGC بلافاصله وارد عمل شدند و حریق را خاموش کردند. رسانه های محلی اعلام کرده اند پنج نفر از کارگران کارخانه شرکت نفت و گاز طبیعی  در این آتش سوزی کشته شده اند. علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست و جزئیات بیشتر این حادثه در دست بررسی است.