آرشیو دو‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۷۱۵۷
سیاسی
۲

اخبار

دیدار قائم مقام وزیر خارجه  هند با ظریف

«ویجی گولکه»، قائم مقام وزیر امور خارجه هند که به منظور برگزاری شانزدهمین دور مشورت های سیاسی بین وزارتخانه های امور خارجه دو کشور در تهران به سر می برد پیش از ظهر دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد. به گزارش ایسنا، ویجی گولکه، در این دیدار ضمن تشریح اهداف سفر خود به تهران،  درخصوص روابط فیمابین، همکاری های دو کشور در حوزه های دوجانبه و منطقه و همچنین دیگر مسائل مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر کرد.محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان نیز در این دیدار  ضمن توجه به روند رو به گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف و ابراز علاقه مندی درخصوص عملیاتی کردن ظرفیت های همکاری، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مردم کشمیر اظهار امیدواری کرد وضعیت آنها  بهبود یابد.

دو پرونده دیگر فساد اقتصادی روی میز قاضی صلواتی

اولین جلسه محاکمه متهمان پرونده های موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار در شعبه 4 ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی با حضور مستشاران و وکلای مدافع، نماینده دادستان، نماینده بانک مرکزی و نماینده تعاونی روستایی به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.  

به گفته قاضی صلواتی پرونده موسسه غیرمجاز حافظ بالغ بر 14 جلد و 6 متهم با مدیرعاملی سید احسان الله میرزا باقری برزی و 50 شاکی از جمله بانک مرکزی است. این موسسه غیرمجاز که 20 شعبه در شهر های مختلف دارد دارای 7571 نفر سپرده گذار است که 4 میلیارد و 800 میلیون تومان جذب سپرده صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری میزان، قاضی صلواتی در ادامه درخصوص پرونده شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار گفت: این پرونده که 25 جلد دارد و طی آن بالغ بر 25 میلیارد تومان سپرده اخذ شده است که در سال 96 این شرکت به دو متهم موسسه غیرمجاز حافظ به نام های سید احسان‎الله میرزا باقری برزی و بهروز پورانی واگذار شده است.