آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۳
اقتصادی
۴

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان: خام فروشی هیچ ارزش افزوده ای برای کشور به همراه ندارد

مدیرعامل فولاد مبارکه با تاکید بر این که خام فروشی هیچ ارزش افزوده ای برای کشور به همراه ندارد گفت: خام فروشی ضرر و زیان زیادی برای اقتصاد و مشاغل کشور به همراه خواهد داشت.

اصفهان- خبرنگار کیهان: حمیدرضا عظیمیان در دیدار با استاندار اصفهان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت فولاد مبارکه گفت: علی رغم همه محدودیت ها و مشکلاتی که دشمنان سعی کردند برای چرخه اقتصاد و صنعت کشور ما به وجود آورند، خوشبختانه از شرایط سخت به وجود آمده به خوبی عبور کردیم و شرکت همچنان به تولید و تامین نیاز صنایع داخلی مشغول است.

وی تصریح کرد: در سال 1397 سرمایه شرکت از 7 هزار و 500 به 13 هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ این در حالی است که افزایش سرمایه شرکت تا 20 هزار میلیارد تومان از اهداف پیش روی شرکت است.

عظیمیان گفت: در صورت تامین مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان کشور از جمله فولاد مبارکه به خوبی خواهیم توانست کشور را از واردات این محصولات بی نیاز کنیم.

وی گفت: با تامین سنگ آهن و قطعات خواهیم توانست نیاز بازار داخل را همچنان تامین کنیم.

عظیمیان خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه فولاد مبارکه در بالا و پائین دست خود، رشد و توسعه بسیاری از صنایع کشور را به همراه دارد. استاندار اصفهان نیز در این دیدار بر به روزرسانی و حفظ اقتدار فولاد مبارکه تاکید کرد. عباس رضایی نیز بر نقش اصفهان در تولید فولاد کشور، بر اهمیت حل مشکل فولادسازان در بخش سنگ آهن تاکید کرد.