آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۳
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

*یارانه نقدی شهریور 98 بامداد فردا به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یارانه نقدی شهریور 98 از بامداد روز سه شنبه 26 شهریور به حساب سرپرستان خانوارها واریز و همان زمان قابل برداشت است. مبلغ یارانه شهریور 98 هر یک از مشمولان همانند ماه های گذشته 45.500 تومان است.

*وزیر صمت از صادرات فرش ماشینی ایران به 20 کشور دنیا خبر داد. رحمانی صنعت فرش ماشینی ایران را مجهز به تکنولوژی روز دنیا دانست و افزود: این صنعت قابلیت رقابت با کشورهای بزرگ دنیا را دارد و دولت از صادرات آن حمایت می کند.

*دومین مرحله قرعه کشی طرح همراز باشگاه مشتریان بانک سینا پایان شهریورماه سال جاری برگزار می شود.به گزارش روابط عمومی بانک سینا در طرح همراز به کاربران فعال همراه بانک سینا که در طول اجرای طرح به انجام تراکنش های بانکی از این درگاه اقدام نمایند و موفق به کسب حداقل 300 امتیاز در باشگاه مشتریان بانک سینا شوند جوایز ارزنده ای به قید قرعه اعطا خواهد شد.

*بانک پاسارگاد با هدف اعتمادسازی و فراهم آوردن شرایط لازم برای انجام معامله بدون ریسک برای طرفین قرارداد، از ابتدای سال 1398 تاکنون، با رشدی معادل 1009 درصد، اقدام به گشایش بیش از 24 هزار میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی کرد و موفق شد سهم اول بازار در میان بانک های خصوصی را از آن خود کند.به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، همچنین در پی استقبال بسیار خوب مشتریان، رشدی معادل 240 درصد در تعداد پرونده ها و مشتریان استفاده کننده از این خدمات حاصل شده است.

*در حالی که افزایش مطالبات غیرجاری به یکی از چالش های نظام بانکی تبدیل شده، بانک صادرات ایران توانسته این پدیده را به شکل مطلوبی کنترل کند.به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران و به نقل از پایگاه خبری خرد و کلان، در شرایط اقتصادی کنونی، جلوگیری از افزایش مطالبات معوق بانک ها در کنار عمل به تعهدات مربوط به پرداخت تسهیلات، مطلوبیت ویژه ای دارد. آن طور که داده های موجود نشان می دهد بانک صادرات ایران در سال 1397 معادل 28 درصد بیش از سال 1396 و در سال 1396 معادل 14 درصد بیش از سال 1395 تسهیلات پرداخت کرده است.