آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۷۱۵۷
فرهنگی
۶

تلگراف خبر

فیلمنامه های «نیلگون»، «سوباشی»، «طناب کشی»، «شکست زمان»، «رمانی برای عشق» و «سبز، سفید، قرمز» پروانه ساخت دریافت کردند.

پولاد کیمیایی به عنوان اولین بازیگر فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی عطشانی انتخاب شد.

کاوه آفاق خواننده و آهنگساز پاپ و راک در تازه ترین فیلم داریوش مهرجویی با نام «لامینور» ایفای نقش خواهد کرد تا نخستین تجربه بازیگری اش در سینما باشد.

اولین دوره جایزه بزرگ زنده یاد ناصر فرهودی (صدابردار فقید موسیقی کشور) آذرماه سال 98 در دو بخش «میکس» و «مستر» برگزار می شود.

مریلا زارعی به فیلم سینمایی «کارو» تازه ترین فیلم احمد مرادپور و از محصولات سازمان «اوج» پیوست.

جشنواره فیلم اسب طلایی تایوان که به عنوان اسکار سینمای چینی زبان شناخته می شود با نمایش درامی درباره زوال عقل با عنوان «سیناپس ها» شروع می شود.

دفتر پژوهش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی به منظور ثبت و ضبط فعالیت هنرمندان شاخص و اثرگذار در حوزه هنرهای نمایشی، مجموعه ای را با نام «ماندگاران نمایش» بزودی منتشر می کند.

جشنواره موسیقی هند و اروپایی تا پایان سال در سنندج برگزار می شود. در این جشنواره کشورهای زیادی نظیر ایران، هند، پاکستان، افغانستان، یونان و مناطق دیگر حضور خواهند داشت.

مستند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی نامزد جایزه دیسکاوری از بیست وهفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «ریندنس» لندن شد.