آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۳
شهرستان ها
۷

استاندار همدان خبر داد: اجرای 41 طرح بزرگ ملی در همدان

همدان- خبرنگار کیهان: استاندار همدان از اجرای 41 طرح بزرگ ملی در زمینه های زیرساخت و تولیدی در این استان خبر داد و گفت: بهره برداری از پروژه های در دست اجرا موجب توسعه و جهش استان خواهد شد.

سید سعید شاهرخی در کارگروه حقوق شهروندی استان همدان، گفت: اولویت نخست استان توجه به معیشت، اشتغال شهروندان بوده که برگرفته از تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر رونق تولید و ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه در سند راهبردی توسعه استان برنامه عملیاتی سه ساله با پیش بینی 150 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است افزود: با اجرای این طرح ها و این میزان سرمایه گذاری سالانه به طور متوسط 20 هزار فرصت شغلی برای جوانان ایجاد می شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ظرفیت و موقعیت جغرافیایی مناسب همدان موجب شده تا مورد اقبال سرمایه گذاران قرار گیرد عنوان کرد: طرح های بسیاری در حوزه سرمایه گذاری در حال اجرا است.

وی با عنوان اینکه 991 واحد در بخش صنعت، کشاورزی و معدن در حال فعالیت هستند یادآور شد: 550 طرح در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری با ارزش 30 هزار میلیارد در حال اجرا است.

شاهرخی با اشاره به اینکه از 300 واحد در پنج ماهه امسال، 26 واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشتند گفت: در استان هیچ واحد تولیدی به خاطر تحریم ها از کار متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه همدان با سرعت بسیار روی ریل توسعه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در پنج ماهه امسال 8 هزار و 981 فرصت شغلی ایجاد شده به طوری که 47 درصد اشتغال پیش بینی شده امسال محقق شده است.

استاندار همدان از پیشرفت 90 درصدی انجام پروژه شهرک واحدهای صنفی و بنکداران غرب کشور در همدان خبر داد و گفت: سه منطقه ویژه اقتصادی از جمله جهان آباد فامنین با یک هزار هکتار اراضی آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.