آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۳
شهرستان ها
۷

مدیرکل حج و زیارت قزوین: زائران اربعین ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند

مدیرکل حج و زیارت قزوین از علاقه مندان به شرکت در پیاده روی اربعین خواست ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و از هم اکنون برای این مهم اقدام کنند تا با هیچ محدودیتی مواجه نشوند.

محمدرضا یوسفی افزود: تاکنون برای ثبت نام زمان خاصی در نظر گرفته نشده و تا آستانه اربعین امکان ثبت نام وجود دارد و افرادی که می خواهند از کشور خارج شوند باید گذرنامه معتبر داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 938 نفر در استان برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و  این روند همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: هزینه ثبت نام در این سامانه 220 هزار ریال است و اگر از طریق دفاتر حج و زیارت ثبت نام شود 30 هزار ریال هم حق الزحمه دریافت می شود که در مجموع 250 هزال ریال می شود.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه ویزا برای سفر به عراق  لغو شده است، مسائلی مربوط به کلاهبرداری و یا سوءاستفاده اتفاق نخواهد افتاد.

وی اضافه کرد: امسال اعزام کاروانی نداریم و زائران در مساجد و هیئت ها  و تکایایی که می خواهند برای پیاده روی شرکت کنند، باید مسائل امنیتی را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه زائران باید اصل بیمه نامه و اصل کارت شناسایی که از طریق سامانه سماح پرینت می گیرند را همراه خود داشته باشند، گفت: گذرنامه باید از روز اعزام 180 روز و یا 6ماه اعتبار داشته باشد.

یوسفی با اشاره به اینکه زائران تا یک ماه می توانند در خاک عراق اقامت داشته باشند، گفت: سال گذشته 18هزار و 603 نفر در قالب 9 هزار و 421 گروه از استان قزوین در پیاده روی اربعین شرکت کردند که امسال پیش بینی می شود به حدود 40 تا 45 هزار نفر برسد.

مدیرکل حج و زیارت قزوین گفت: همراه داشتن ارز الزامی نشده اما با توجه هزینه هایی که در کشور عراق وجود دارد بهتر است که زائران ارز به همراه داشته باشند.