آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۴۴۶۴
جامعه
۱۲
آموزش

روزنه امیدی که علی طیب نیا گشود

گروه اجتماعی: تغییرات کلان مدیریت در وزارت آموزش و پرورش آن هم در آستانه سال تحصیلی فضای نامناسبی را در این عرصه رقم زده بود اما نخستین انتصاب وزیر جدید روزنه امیدی در چشم ناظران گشوده است. انتصاب «علی طیب نیا» وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی به عنوان مشاور اقتصادی وزارت آموزش و پرورش پیام مشخصی را منتشر کرده است؛ اقتصاد وزارت آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای یافته است ولو فقط 2 سال تا پایان عمر دولت باقی باشد.

آنچه از انتصاب طیب نیا می توان برداشت کرد واکنش هایی است که از سوی فعالان صنفی در عرصه آموزش بروز یافته است. در واکنش به انتصاب طیب نیا از سوی حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به عنوان مشاور و مسوول کمیته ساماندهی اقتصاد این وزارتخانه، طاهره نقی یی دبیرکل سازمان معلمان با مثبت ارزیابی کردن این اقدام، ابراز امیدواری کرد برای سایر مقوله ها نیز مانند اقتصاد آموزش و پرورش چاره ای راهبردی اندیشیده شود.

دبیرکل سازمان معلمان به سخن معلم گفته است: شنیدن خبر استفاده از یک چهره ملی و موفق در عرصه اقتصاد برای مجموعه ای که مسائل اقتصادی آن کلاف پیچیده و سردرگمی شده است را به فال نیک می گیریم و آن را نشانه ای از نگاه راهبردی و تخصصی و فرابخشی به مسائل و چالش ها و مشکلات آموزش و پرورش می دانیم.

نقی یی همچنین در این باره افزوده است: بی تردید همان گونه که همیشه ابراز می کردیم مسائل آموزش و پرورش ریشه های خارج از سیستم داشته و راهکارهای خارج از سیستم و کلان و راهبردی می طلبد، تاکید می کنیم که لازمه آن نیز وجود مدیران ارشد توانمندی است که فارغ از روزمرگی قطار نظام آموزشی را روی ریل کارآمدی قرار دهند. دبیرکل سازمان معلمان ایران گفت: امیدوارم برای سایر بخش ها نیز چاره ای اساسی اندیشیده شود و انتظار می رود آقای طیب نیا که اقتصاد را خوب می شناسند و می فهمند با شناخت دقیق از آموزش و پرورش با تشکیل یک تیم همه جانبه اتاق فکر کارآمدی را برای اقتصاد آموزش و پرورش به صورت اختصاصی شکل دهند.