آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۴۴۶۴
جامعه
۱۳
آسیب های اجتماعی

رحمانی فضلی، وزیر کشور: کمتر از 10درصد زنان جامعه بدحجاب هستند

وزیر کشور می گوید که در حال حاضر تمامی بررسی دستگاه های مختلف حاکی از این است که کمتر از 10درصد بانوان جامعه بدحجاب هستند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور که درخصوص حجاب و عفاف برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دومین جلسه شورای اجتماعی درخصوص مساله حجاب و عفاف بود. او ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته مصوبه شورای انقلاب فرهنگی درخصوص حجاب و عفاف دارای نقص هایی بود و به صورت مستمر مصوبات آن انجام نمی شد و در جلساتی که با مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی داشتیم، ایشان توصیه کردند که بازنگری در این موضوع شود و هفته گذشته نیز بازنگری های لازم در این خصوص صورت گرفت. به گزارش فارس، وزیر کشور با ذکر اینکه مساله عفاف و حجاب را باید به عنوان یک سبک زندگی مطرح کرد، گفت: مردم نیز باید در این زمینه مشارکت های لازم را داشته باشند و همه دستگاه ها نیز با رویکرد پیشگیرانه و ایجابی پیگیری های لازم را انجام دهند. رحمانی فضلی افزود: در این جلسه مقرر شد دستگاه های مختلف ظرف دو هفته برنامه های خود را درخصوص حجاب و عفاف به شورای اجتماعی کشور ارسال کنند و به صورت مستمر نیز این موضوع ارزیابی می شود و امیدواریم با کمک مردم بتوانیم اقدامات موثری را در این حوزه انجام دهیم.

او با ذکر اینکه ما نمی توانیم بدون اینکه این موضوع را اجتماعی کنیم کار را پیش ببریم، گفت: در موضوع حجاب و عفاف با موارد سازمان یافته، دشمنی و موضوع کشف حجاب مواجهیم که دستگاه های متولی براساس قانون با آنها برخورد می کنند. رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 6 تا 7درصد بانوان جامعه با بدحجابی مواجه هستند و بیش از 90درصد حجاب دارند. در کل تمامی آمارهای دستگاه های مختلف مبتنی بر این بود که کمتر از 10درصد بانوان جامعه با بدحجابی مواجه هستند. البته در این خصوص یک درصد هم زیاد است و باید در این زمینه کار فرهنگی با جدیت انجام شود و مشارکت مردم را نیز به کار بگیریم و نقش وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات در این خصوص مهم است.