آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۳
اخبار کشور
۱۱

عبدالله ناصری: اصلاح طلبان اگر مشروط در انتخابات شرکت نکنند پفیوز سیاسی هستند!

عبدالله ناصری، مشاور رئیس دولت اصلاحات گفت: اصلاح طلبان باید بپذیرند اگر شرکت در انتخابات را مشروط نکنند، نزد جامعه مدنی و مردم به عنوان نامردان و پفیوز های سیاسی قلمداد خواهند شد.

به گزارش ایلنا، ناصری افزود:  بنابراین شرایط تاریخی این گونه است که اصلاح طلبان نباید تنور انتخابات را برای جریان مقابل گرم کنند بلکه باید شرایط معقول بگذارند.

وی در ادامه گفت: معتقدم اگر یاران اصلی و اصیل اصلاحات  بنشینند شرایطی را برای انتخابات تعریف کنند می شود امیدوار بود که در سرنوشت مجلس تعیین کننده خواهند بود اما اگر اینگونه نباشد حتما باید نسبت به پیروزی اصلاح طلبان تردید کرد.

در روزهای گذشته، غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران اذعان کرده بود که حضور مشروط یا تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان، نتیجه معکوس دارد.

همچنین چندی پیش صادق خرازی، از فعالین اصلاح طلب گفته بود:«در جامعه سیاسی ایران سناریو مشارکت مشروط جواب نمی دهد. حاکمیت کشور ما مبتنی بر رای توده های مردم است و هنوز نظام و حاکمیت قدرت بالایی را در بین لایه های اجتماع و اکثریت مردم دارد. زمانی می توان این چانه زنی ها را در ادبیات سیاسی کشور مطرح کرد که حاکمیت و نظام سیاسی فرآیندی از تصمیم سازی مردم نباشد؛ اما در کشور ما این طور نیست. به نظر من آن طور که آقای حجاریان مطرح کرده، حاکمیت هیچ شرطی را نه تنها نمی پذیرد، بلکه این گونه شعارها باعث می شود فاصله بین اصلاح طلبان و حاکمیت بیشتر شود. از سویی این سناریو حتی اقبال عمومی اصلاح طلبان را ندارد و نمی تواند به نتیجه برسد».

مصطفی کواکبیان، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در روزهای گذشته گفته بود:«تحت هر شرایطی لیست می دهیم».