آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

شورشیان هنگ کنگی پس از آمریکا دست به دامان ملکه انگلیس شدند

شورشیان هنگ کنگی در ادامه درخواست هایشان برای مداخله غرب، پس از آمریکا، این بار خواستار «دخالت» کشور ملکه انگلیس علیه پکن شدند.

سرویس خارجی- در آغاز مناقشات هنگ کنگ، چین بارها اعلام کرد دولت آمریکا در شورش های هنگ کنگ به طور مستقیم نقش دارد. این ادعا به تعداد تکرار، از سوی آمریکا رد شد تا اینکه، پکن تصاویر حضور یکی از مقامات آمریکایی در میان رهبران شورشیان هنگ کنگ را منتشر کرد.

پس از آن شورشیان نیز با تغییر خواسته خود علنا وارد فازجدایی از چین و نزدیکی به آمریکا و انگلیس شدند. آنها حالا مرتب از آمریکایی و انگلیس می خواهند علیه چین وارد شده و مداخله کنند. دیروز خبر رسید که این بار شورشیان هنگ کنگی روز یکشنبه با در دست داشتن «پرچم بریتانیا» و سر دادن شعار «خدا ملکه را حفظ کند» در مقابل کنسولگری بریتانیا تجمع کرده اند. رویترز گزارش داده، شورشیان اما درخواست هایی هم داشتند، آنها از انگلیس خواستند تا تضمین کند که چین به تعهدات خود در مورد آزادی های این منطقه احترام بگذارد. معترضان به «انگلیسی» فریاد می زدند: «یک کشور، دو سیستم، مرده است». رسانه های دولتی چین بارها اعلام کرده اند، اگر لازم باشد برای نشاندن شورشیان سر جایشان، به گزینه نظامی متوسل می شوند و پاسخ آمریکا و انگلیس را هم می دهند.