آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

جان بولتون پس از تحقیر و اخراج کجا رفت؟

پس از اخراج تحقیر آمیز جان بولتون توسط ترامپ، وی شغل پیشین خود به عنوان رئیس دو کمیته اقدام سیاسی و سوپر کمیته را با اهدای 10هزار دلار به کمپین انتخاباتی پنج نماینده جمهوری خواه برای انتخابات 2020 از سر گرفته است.

سه شنبه هفته گذشته ترامپ، جان بولتون را با ذلت تمام از کاخ سفید بیرون کرد. طی روزهای اخیر حواشی این اخراج به شدت مورد توجه رسانه های آمریکایی بوده دیروز نیز نشریه هیل در گزارشی از شغل جدید بولتون خبر داد: «جان بولتون به شغل سابق خود به عنوان رئیس دو کمیته اقدام سیاسی و سوپر کمیته بازگشته است». به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، «بولتون»، کمیته اقدام سیاسی و سوپر کمیته را با اهداف انتخاباتی و حمایت از کاندیداهایی که «دغدغه امنیت ملی دارند و کمک به جمهوری خواهان و حفظ کنترل کنگره و تضمین اینکه امنیت ملی و سیاست خارجی اولویت اول انتخاباتی باقی خواهد ماند»، تاسیس کرده است. از سال 2014 کمیته اقدام سیاسی بولتون 1504500 دلار به 219 کاندیدای فدرال و ایالتی پرداخت کرده و از همان زمان سوپر کمیته نیز  6183797 دلار در حمایت از امنیت ملی هزینه کرده است.

بولتون که به شدت ضدایرانی است در بیانیه ای که در همین زمینه منتشر کرده گفته: «این کمیته ها به دنبال ایجاد یک سیاست امنیت ملی مستقل، شفاف و قوی برای آمریکا هستند. تجربه ای که  اعضای کنگره دارند به آنها، درک و شناخت جدی از تهدیدهای پیش روی ما از تروریسم بین المللی و رژیم های سرکش می دهد». او در این بیانیه هیچ اشاره ای به اختلافاتش با ترامپ نکرده است. ترامپ می گوید بولتون را اخراج کرده اما بولتون مدعی است استعفا کرده است!