آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۵۴۷۹
صفحه اول
۱

روحانی: توطئه های آمریکا در منطقه جهان را نگران کرده است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توطئه های آمریکا در منطقه، جهان را نگران کرده است گفت: راه دستیابی به امنیت واقعی در منطقه، پایان تجاوزات آمریکا و قطع مداخلات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی است وگرنه همچنان شاهد ناامنی ها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی پیش از عزیمت به آنکارا برای شرکت در اجلاس سه جانبه روسای جمهور ایران - روسیه و ترکیه افزود: برای هر سه کشور مساله امنیت منطقه حائز اهمیت است و ایران، روسیه و ترکیه سه کشوری هستند که همراه با سوریه در یک منطقه زندگی می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم سوریه حدود 9 سال است که با مشکلات زیادی از جمله تروریست ها مواجهند گفت : خوشبختانه در دو سال اخیر روند مذاکرات در آستانه پایتخت قزاقستان روند مناسبی داشته است.

روحانی افزود: امروز اکثریت خاک سوریه تحت تسلط دولت و پرچم سوریه است اما هنوز بخش هایی از این کشور بویژه در منطقه ادلب در اشغال تروریست هاست بنابراین مبارزه با تروریست ها هنوز در این کشور ادامه دارد.

رئیس جمهور گفت: در منطقه شرق فرات هم مردم سوریه به دلیل حضور مداخله جویانه آمریکا با مشکلات زیادی مواجهند و این منطقه هنوز ناآرام است.

رئیس قوه مجریه افزود: تهاجمات و مداخلات رژیم صهیونیستی به سوریه و حمایت این رژیم از تروریست ها و حملات این کشور به مردم و زیرساخت های سوریه از نگرانی های سه کشور است.روحانی افزود: علاوه بر مبارزه با تروریست ها، آینده سوریه، بازگشت آوارگان، بازسازی این کشور، اصلاح قانون اساسی و انتخابات 2021 از مسائل پیش رو است. رئیس جمهور تصریح کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم مسائل منطقه باید از طریق مردم خود منطقه و گفت وگو و مصالحه حل و فصل شود. وی افزود : آنچه امروز در این منطقه روی می دهد و بسیاری از ملت های دنیا را نگران کرده اقدامات غلط و توطئه های آمریکاست که از جمله آنها حمایت از عربستان سعودی و امارات در حمله به یمن و مشارکت در برنامه ریزی های نظامی به آنهاست. رئیس جمهور افزود: آمریکایی ها به جای اینکه اعتراف کنند در منطقه مشکل آفرین هستند هر از گاهی کشورهای منطقه و مردم یمن را متهم می کنند.