آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۵۴۷۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۶
خبر

خالق بحرطویل های «عصرجمعه با شما» درگذشت

تهیه کننده برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» از سابقه محمد حاجی حسینی، نویسنده و شاعر طنز پرداز در برنامه های طنز سخن گفت.

ساجد قدوسیان، تهیه کننده برنامه رادیویی صبح جمعه با شما درباره محمد حاجی حسینی، شاعر و نویسنده طنز پرداز که 23 شهریور درگذشت، بیان کرد: ایشان مدت طولانی در بستر بیماری و همچنین مدتی در بیمارستان قلب تهران بستری بود. وی البته این چند سال اخیر دچار آلزایمر نسبتا شدیدی شده بود.

وی با بیان این که از سابقه حاجی حسینی در برنامه صبح جمعه با شما نمی توان چشمپوشی کرد، به صبا گفت: اکثر بحر طویل های ماندگاری که در این برنامه توسط هنرمندان اجرا شده، دستنوشته و حاصل فکر محمد حاجی حسینی بوده و یک سری خلاقیت ها هم در بحر طویل نوشتن طنز داشت.

قدوسیان در پایان درباره زمان مراسم ختم زنده یاد حاجی حسینی عنوان کرد: هنوز زمان این مراسم مشخص نیست و اخبار آن به زودی اعلام می شود.

محمد حاجی حسینی سال 1308 در روستای کن به دنیا آمد و از 15 سالگی به سرودن اشعار طنز و فکاهه پرداخت و با نشریات قدیمی و جدیدتر طنز همچون توفیق، گل آقا و خورجین فعالیت داشت . در این نشریات به خصوص گل آقا بحر طویل های خلاقانه ای از او منتشر می شد. او از دوستان قدیمی کیومرث صابری مرحوم «گل آقا» بود.همکاری مرحوم حاجی حسینی از سال 1352 با رادیو آغاز شد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم محمد حاجی حسینی 24 شهریور از حسینه الغدیر واقع در کن، محله اسماعیلیان به سمت امامزاده جعفر(ع) برگزار شد.