آرشیو پنج‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۸
حوادث
۱۱
رخداد

بازداشت 2 سارق حرفه ای با 100 فقره سرقت

شرق: رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری دو سارق و یک مال خر اموال مسروقه در جنوب تهران گفت: متهمان به سرقت بیش از صد فقره گوشی تلفن همراه و کیف از شهروندان اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه «کامیار چهری» اظهار کرد: ماموران کلانتری 104 عباس آباد شامگاه سه شنبه حین گشت زنی در خیابان های اطراف مصلی امام خمینی(ره)، با اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 و پلیس مترو، دریافتند دو موتورسوار اقدام به سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه از یک شهروند کرده اند، ولی هنگام فرار، زمین خورده و یکی از آنها از سوی مردم در محل دستگیر شده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: ماموران به محل اعزام و متهم را به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت منتقل کردند که در تحقیقات انجام شده، او منکر هرگونه سرقت شد و بیان کرد نظافتچی ساختمان است؛ اما در تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد این متهم چندین فقره سابقه سرقت و کیف قاپی با اسامی مختلف دارد.

وی افزود: با دریافت اطلاعات تکمیلی و قرائن موجود، متهم به مشارکت در سرقت با همدستی فردی دیگر اعتراف و بیان کرد تا کنون 50 فقره سرقت گوشی در محدوده های مرکز شهر و خیابان های مطهری، شریعتی، بهشتی و... مرتکب شده است. سرهنگ چهری تصریح کرد: با اعتراف های این متهم، اقدامات برای دستگیری متهم دوم نیز آغاز و ماموران موفق شدند او را در محدوده چهارراه مولوی، در یک ساختمان متروکه دستگیر کنند. رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: متهم دوم نیز در بازجویی های انجام شده به 50 فقره سرقت دیگر اعتراف و بیان کرد اموال مسروقه را به یک مال خر می فروخته است. این مقام انتظامی ادامه داد: در ادامه تحقیقات، تعدادی از مال باختگان که اموال مسروقه آنها در مخفیگاه متهمان کشف شده بود، به پایگاه سوم پلیس آگاهی دعوت شده و اموال خود را شناسایی کرده و تحویل گرفتند و متهمان به پایگاه سوم پلیس آگاهی تحویل داده شدند تا تحقیقات درباره سرقت های دیگر آنها ادامه پیدا کند.