آرشیو پنجشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۶
اخبار کشور
۳

پیش بینی یک میلیون تردد در اربعین امسال از مرز شلمچه

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صالحی در نشست ستاد اربعین شهرستان خرمشهر در مرز شلمچه اظهار داشت: در اربعین پارسال حدود 800 هزار تردد در مرز شلمچه ثبت شد که پیش بینی می شود این آمار امسال به یک میلیون تردد افزایش یابد که یک سوم آنها را اتباع غیرایرانی شامل می شوند.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی تردد 300 هزار تردد زائران خارجی اربعین از مرز شلمچه بیان داشت: آمار پیش بینی شده درخصوص تردد زائران خارجی در ایام اربعین از مرز شلمچه تقریبی است اما با احتساب اینکه اربعین پارسال 130 هزار نفر از اتباع غیرایرانی از 99 کشور از مرز شلمچه تردد کردند پیش بینی می شود امسال این تعداد به 300 هزار نفر افزایش یابد.

نماینده اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور در ستاد اربعین زائران غیرایرانی در اربعین را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول دارای کارت سبز هستند که با همان دفترچه به مرز مراجعه می کنند و ویزا احتیاج ندارند و نیاز نیست هزینه ای به جز هزینه بیمه و هلال احمر پرداخت کنند.

حجت الاسلام صالحی افزود: دسته دوم گذرنامه بین المللی دارند که در حال تلاش برای رایگان کردن ویزای آنها هستیم که این امر هنوز اجرایی نشده است.

وی از احتمال حذف روادید برای اتباع عراقی خبر داد و گفت: اتباع عراقی برای عبور از مرز باید 10 دلار پرداخت کنند که در حال رایزنی برای رایگان کردن تردد اتباع عراقی با دفترچه تردد هستیم که نتیجه فردا اعلام خواهد شد.

صالحی در ادامه با بیان اینکه میزان خدمات دهی در مرز شلمچه به زائران خارجی اربعین در سال گذشته رضایت بخش نبوده است، افزود: باید این امر که مرز شلمچه آبروی نظام است را مدنظر قرار داد و با اتباع خارجی همچون مهمان برخورد کرد.

وی افزود: شیعیانی که از سایر کشورها از مسیر ایران در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند باید برنامه ریزی لازم برای خدمت رسانی مطلوب به آنها صورت گیرد.

حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت 2 گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می شود.