آرشیو پنجشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

مصادره اموال خانواده عمرالبشیر و 37 نفر از اعضای دولت رژیم سابق سودان

یک سازمان مردم نهاد سودانی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارد، اعلام کرده اموال همسر «عمرالبشیر» رئیس جمهور سابق این کشور و همین طور 37 نفر از اعضای شاخص و فعال در دولت او، توقیف شد.

سازمان «فساد صفر» خبر از مصادره اموال «ویداد بابیکر» همسر عمر البشیر داده است. براساس گزارش این سازمان مردم نهاد، «اموال غیرقانونی 37 نفر از شخصیت های سابق رژیم البشیر» نیز توقیف و ضبط شده است. به گزارش «روسیاالیوم»، این سازمان این را هم اعلام کرده که: «محاکمه شخصیت های نظام سابق که در فسادهای اقتصادی نقش داشته اند، ظرف روزهای آتی آغاز خواهد شد». مقامات سودانی همسر عمر البشیر را در محلی به نام «کافوری» در خارطوم زیر نظر دارد.

«المثنی ابو عیسی» سخنگوی سازمان «فساد صفر» خاطرنشان کرده 71 پرونده فساد اقتصادی برای بررسی بیشتر به دادگاه ارجاع داده شده، وی تاکید کرده که این نهاد مردمی بر فساد مسئولان ریز و درشت نظارت دارد و به محاکمه آنها پایبند است.

گفتنی است، عمر البشیر، در تاریخ 11 آوریل سال جاری میلادی(22 فروردین سال جاری)، پس از تحمیل یک دوره طولانی مشقت اقتصادی بر مردم خود، طی کودتایی مشکوک از قدرت برکنار شد. ارتشی های سودان، البشیر را پس از سی سال حکومت بر سودان، عزل کردند. پس از یک دوره نسبتا طولانی درگیری بین ارتش و نهادهای مردمی، اکنون یک شورای نظامی انتقالی متشکل از نظامی ها و فعالان حزبی، برای اداره کشور تشکیل شده. قرار است پس از گذشت مدت زمانی مشخص و عادی شدن شرایط کشور، انتخابات سراسری ریاست جمهوری در سودان برگزار شود. عمرالبشیر بارها در جلسات دادگاه اعلام کرده، از آل سعود مبالغ زیادی پول گرفته است!