آرشیو پنجشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۹۵۹۰
بین الملل
۹

رویترز: تسلیحات پرهزینه عربستان در برابر پهپادها کارایی ندارند

یک رسانه غربی با اشاره به اینکه عربستان هزینه بسیار زیادی برای خرید سامانه های نظامی متحمل می شود، عنوان داشت که این تسلیحات گران قیمت در برابر پهپادهای ارزان قیمت کارایی ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز در این گزارش می نویسد: میلیاردها دلار از سوی عربستان برای خرید تجهیزات نظامی از کشورهای غربی که گفته می شود برای مقابله با حملات پیشرفته طراحی شده اند هزینه می شود اما این تجهیزات توانایی مقابله با پهپادهای ارزان قیمت و موشک های کروز را ندارند. رویترز در ادامه با اشاره به حملاتی که روز شنبه هفته جاری به تاسیسات نفتی آرامکو انجام شد؛ می نویسد: حملات روز 14 سپتامبر از زمان بحران خلیج فارس در سال 1990-91 که در آن صدام به تاسیسات نفتی کویت حمله کرد، بدترین حمله انجام شده به تاسیسات نفتی یک کشور بود. 

در همین رابطه یک کارشناس امنیتی عربستانی که نخواسته نامش فاش شود می گوید: سیستم های دفاع هوایی و تسلیحات آمریکایی که ما میلیاردها دلار برای آنها پول داده ایم تا از تاسیسات نفتی عربستان دفاع کنند کجا بودند؟ اگر آنها توانسته اند با چنین دقتی حملات خود را انجام بدهند این توانایی را نیز دارند که تاسیسات آب شیرین کن و سایر اهداف را نیز هدف قرار بدهند.

واقعیت امر این است که عربستان سعودی در برابر یمن و به طور کلی، در برابر جبهه مقاومت احساس ضعف مفرط و شکست می کند. این احساس واقعی، پس از حمله پهپادی موفقیت آمیز اخیر یمن به آرامکو ، تقویت شده است. بدون شک در آینده ای نزدیک، شاهد افزایش دامنه شکست سعودی ها در جنگ با یمن خواهیم بود. موضوعی که حامیان غربی و صهیونیستی آل سعود را نگران ساخته است.