آرشیو شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۷۱۶۱
ورزشی
۱۹

فغانی داور لیگ استرالیا شد

علیرضا فغانی که اخیرا به استرالیا مهاجرت کرده، در فهرست داوران اصلی لیگ فوتبال این کشور قرار گرفت که آن را «A-League» می نامند و در نتیجه باید در ادامه فصل 2020-2019 این پیکارها دیدارهای مختلف را سوت بزند. برخی بر این اعتقاد بودند که فغانی برای حفظ جایگاه حرفه ای و شامخ خود در فوتبال ایران از قضاوت در لیگ استرالیا پرهیز و همچنان به همکاری خود با لیگ ایران ادامه داده و از همین طریق در دیدارهای تحت نظارت AFC قضاوت خواهد کرد.

کریس نیکو، رئیس کمیته داوران فوتبال استرالیا با اشاره به رزومه عالی سال های اخیر فغانی گفت: باعث افتخار ما است که فغانی به لیگ ما پیوسته است. او تجربه زیادی دارد و در نتیجه می تواند به داوران جوان ما نیز کمک زیادی کند. فغانی نیز اظهار داشت: «تصمیم بزرگی بود که کشورم را ترک کردم اما خدا را شکر که قادرم در یکی از بهترین لیگ های آسیا قضاوت کنم. من بارها از این کشور پیشنهاد داشتم و در نتیجه احساس نزدیکی با باشگاه ها و ورزشکارانش دارم. این شروع فصل تازه ای از زندگی من است.» شایان ذکر است که دیروز AFC نیز مثل فدراسیون فوتبال استرالیا تایید کرد که قرارداد فغانی با استرالیا، قراردادی تمام وقت است.

فغانی دیروز مصاحبه ای هم با رادیو استرالیا انجام داد و گفت: «من در ایران سعی داشتم تجربیات خود را در اختیار جوان ترها بگذارم اما در ایران کار آکادمیک و سازمان یافته ای صورت نمی گیرد. در استرالیا اما برنامه ریزی دقیقی دارند و این کشور با پیشرفت های روز این ورزش همسو است و مردم از فوتبال لذت می برند اما در ایران هجمه های زیادی چه قبل و چه بعد از مسابقات وجود دارد.» فغانی گفت انتخاب شهر بریزبین به عنوان محل سکونتش به سبب دوستانی بوده که در این شهر دارد و افزود:«اولویت من این است که چون از ایران کاندیدای حضور در جام جهانی شدم، کارم را در بازی های خارجی به عنوان داور ایرانی جلو ببرم. البته شاید ایران نخواهد که من داور بین المللی اش باشم که در آن صورت تصمیم دیگری می گیرم.»