آرشیو شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۷
شهرستان ها
۷

سرگردانی 200 دانش آموز تنکابنی در آستانه سال تحصیلی

پلمب دبیرستان تازه تاسیس شهید رزاقی نشتارود از توابع شهرستان تنکابن پس از یک سال بهره برداری، با وجود پیشنهادهای مختلف برای حل مشکل مالکیت، در آستانه بازگشایی مدرسه همچنان بسته است و 200 دانش آموز این مدرسه و خانواده هایشان نگران و سرگردان هستند.

این مدرسه با شکایت سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران از یک ماه پیش تاکنون پلمب شده است و این بنیاد هم شکایت کرده که زمینی که مدرسه در آن ساخته شده، متعلق به آنهاست.

کلنگ ساخت مدرسه شهید رزاقی سال 93 و در پی تخریب مدرسه قبلی بر اثر بارش برف به زمین زده شد و پارسال همزمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور برادر و مادر شهید رزاقی و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

مردم منطقه هنگام پلمب این مدرسه و در حال حاضر از مسئولان پرسیده اند که چرا سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش اختلافشان را بر سر زمین مدرسه ای که ساخت آن از پنج سال پیش آغاز شده بود، حل نکردند و پس از یک سال از بهره برداری، با پلمب مدرسه، صورت مسئله را پاک

کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنکابن گفت: تاکنون مذاکرات برای شکستن پلمب مدرسه شهید رزاقی نشتارود بی نتیجه مانده و بسیاری از خانواده ها که فرزندانشان در این مدرسه تحصیل می کردند دیگر تحمل وضع موجود را ندارند.

علیرضا سعدی پور افزود: سازمان اقتصادی کوثر مدعی است که زمینی که مدرسه در آن ساخته شده، متعلق به آنهاست و برای رفع این مشکل پیشنهاد تهاتر با زمینی دیگر را مطرح نمودیم اما آنها نپذیرفتند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش جهت برون رفت از این مشکل در مقابل سه هزار متر زمین این مدرسه حاضر شد سه هکتار زمین در روستای کراتکله از توابع بخش خرم آباد این شهرستان با سازمان اقتصادی کوثر تهاتر نماید اما آنها قبول نکردند.

سعدی پور با بیان اینکه 200 دانش آموز در این دبیرستان تحصیل می کردند، گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و اگر مشکل مدرسه شهید رزاقی برطرف نشود دانش آموزان با وقفه تحصیلی مواجه خواهند شد و اعتراض خانواده ها را به همراه خواهد داشت.