آرشیو شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۷
شهرستان ها
۷

حذف قبوض کاغذی برق در 12 استان

تاکنون در استان های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، زنجان و خراسان شمالی قبوض کاغذی برق در این مناطق به طور کامل حذف شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر با اشاره به این که قبوض کاغذی در 12 استان کشور حذف شده است، گفت: همچنین بین 70 تا 90 درصد مشترکان در استان های خوزستان، سمنان، گلستان، مازندران، قم، البرز، قزوین، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد به این طرح پیوسته اند و این میزان در استان های ایلام، کرمانشاه، مرکزی و کلانشهر مشهد 50 تا 70 درصد است.

هادی مدقق با تاکید بر اینکه از ابتدای مهرماه هیچ قبض کاغذی برق در کشور توزیع نخواهد شد، افزود: مشترکان باقی مانده در سراسر کشور می توانند تا نیمه شهریورماه با ارسال شناسه قبض به سرشماره 20001521 شماره خود را در سامانه مربوطه ثبت و پس از این قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه حذف قبوض کاغذی برق مانع از قطع 12 هزار درخت در سال می شود، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا از محل کاغذی که در این راستا صرفه جویی می شود، برای 100 هزار دانش آموز مناطق محروم وسایل آموزشی تامین شود.