آرشیو شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۷
شهرستان ها
۷

اورژانس هوایی در گیلان راه اندازی شد

رشت- خبرنگار کیهان: پایگاه اورژانس هوایی از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، در فرودگاه سردار جنگل رشت راه اندازی شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان  گفت: با راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در فرودگاه سردار جنگل رشت، یک بالگرد بل 212 دو موتور با قرارداد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ناجا به این استان اختصاص داده شد.

پیمان اسدی افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن این استان و در مواردی ترافیک سنگین به منظور ارائه به موقع خدمات رسانی فوریت های پزشکی، راه اندازی اورژانس هوایی در گیلان انجام گرفت.

وی اظهار کرد: کاهش زمان رساندن مصدومان به مناسب ترین مرکز درمانی از اهداف راه اندازی اورژانس هوایی در گیلان است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان اضافه کرد: هزینه های اولیه افتتاح اورژانس هوایی در استان گیلان حدود 300 میلیون تومان برآورد شده است.

وی بیان داشت: در این مراسم علاوه بر راه اندازی اورژانس هوایی، EOC مرکز فرماندهی عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور هماهنگی و وحدت رویه در فرماندهی حوادث و بلایا در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان راه اندازی شده است. با راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در گیلان، تعداد پایگاه ها در سطح کشور به 43 پایگاه رسید.