آرشیو شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۷
صفحه آخر (جهان)
۱۲

پس از مشاهده ضرب شست آخر انصارالله سعودی ها فرار به پناهگاه را تمرین می کنند

به دنبال حملات بی سابقه انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو، آژیر خطر برای نخستین بار در شهر ریاض و چندین شهر دیگر این کشور برای آمادگی در برابر حملات هوایی و موشکی بعدی انصارالله به صدا در آمد و سعودی ها فرار به پناهگاه را تمرین کردند.

انصارالله یمن اخیرا با 10 پهپاد بزرگترین پالایشگاه جهان را در عربستان مورد هدف قرار داد و تولید نفت این کشور را 50 درصد کاهش داد و خسارتی معادل 500 میلیارد دلار! به این کشور خسارت زد. این حمله موفق به معنای«ناکار آمدی پیشرفته ترین تجهیزات آمریکایی آل سعود در برابر حملات پهپادی انصارالله است». به همین دلیل ریاض به دنبال اتخاذ تدابیری با هدف کاستن از خسارات حملات بعدی است. به گزارش فارس، سازمان «دفاع شهری» عربستان روز پنجشنبه ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی، مانور به صدا در آمدن آژیرهای خطر را در شهر ریاض و چند شهر دیگر برگزار کرد. به نوشته پایگاه خبری روزنامه الریاض، هدف از این مانور که همزمان در استان های «الدرعیه»، «الخرج» و «الدلم» برگزار شد؛ بررسی آمادگی سیستم های هشدار اعلام شده است.

این سازمان همچنین ویدیوئی را منتشر کرده که در آن نوع آژیرهای خطر و معانی هر کدام را برای مردم توضیح می دهد. به نظر می رسد حملات متعدد پهپادی و موشکی یمنی ها و از جمله حمله روز شنبه گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو، تهدید را برای سعودی ها، به اصطلاح «معتبر» کرده و آنها را به فکر آمادگی برای رویارویی با حملات احتمالی بعدی کرده است.

مجتهد افشاگر معروف عربستان در همین رابطه در توئیتی نوشته: «آل سعود، این دفعه، از ترس سرنوشت نفت و جنگی که آنها را ریشه کن کند، مسئله را (حملات یمنی ها) جدی گرفته و به این یقین رسیده که اگر اوضاع را در نیابد، زوالش قطعی است».