آرشیو یکشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۷۱۶۲
فرهنگی
۶

تلگراف خبر

جایزه ادبی «نلی زاکس» آلمان از اعطای جایزه نقدی به «کامیلا شمسی»، برنده امسال این رویداد ادبی به دلیل فعالیت علیه رژیم صهیونیستی خودداری کرد.

پنج ماه پس از حادثه آتش سوزی کلیسای نوتردام، مجسمه خروس مسی که پیش تر روی مناره کلیسا نوتردام پاریس قرار داشت، برای عموم مردم به نمایش گذاشته می شود. این مجسمه، یکی از چندین اثر هنری و باستانی مهم این کلیسا است که از آتش سوزی پانزدهم آوریل 2019 نجات یافت.

فیلم های بخش ویژه بازآفرینی شهری هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید معرفی شدند.

داوود نامور مدیر عمارت نوفل لوشاتو از میزبانی این مجموعه نمایشی از نخستین جشنواره ملی تئاتر آرخه خبر داد. نخستین جشنواره سراسری تئاتر آرخه، از 18 تا 28 آبان ماه در چهار بخش تک گویی، دو نفره، صحنه ای و خیابانی با موضوعات تنهایی انسان، خانواده، صلح و محیط زیست در تهران برگزار می شود.

فیلم کوتاه «بولونیا» به کارگردانی آرش عباسی برای حضور در بخش اصلی جشنواره cedicicorto ایتالیا پذیرفته شد.جشنواره فیلم cedicicorto که امسال شانزدهمین دوره آن برگزار می شود، روی آثار نویسندگان و فیلمنامه نویسان جوان سراسر جهان تمرکز دارد و فیلم «بولونیا» به عنوان محصول مشترک ایران و ایتالیا در بخش اصلی این جشنواره به نمایش در می آید.

هفته فیلم فنلاند به همت موسسه «هنر و تجربه» و همراهی بنیاد فیلم فنلاند با همکاری سفارت این کشور در سه شهر ایران برگزار می شود.

اجرای نمایش «هوشنگ لاک پشته» از 24 شهریور در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است و تا 26 مهر ادامه دارد.

حمید پورآذری کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «پاپتی ها» و لیلی رشیدی بازیگر و کارگردان تئاتر این روزها مشغول کارگردانی مشترک پروژه ای تئاتری هستند که تهیه کننده آن مدرسه سینما تئاتر «هنر هفتم» است.

نمایش «باد که می نویسد» به نویسندگی آرش عباسی و به کارگردانی سیاوش جامع از روز سه شنبه 26 شهریور ساعت 18:15 آغاز و تا 5 مهرماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.