آرشیو یک‌شنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۸
صفحه آخر (جهان)
۱۲

هواداران دولت چین در هنگ کنگ به میدان آمدند

طرفداران دولت چین نیز پس از چند ماه آشوب غربگرایان به خیابان های پکن آمده اند و به پاکسازی شعارهای نوشته شده توسط آشوبگران در دیوارها می پردازند.

بعد از چند ماه آشوب غربگرایان در هنگ کنگ با پرچم های آمریکا و انگلیس و تصاویر ترامپ و دعا برای سلامتی ملکه حالا نوبت طرفداران چین است که در هنگ کنگ خودی نشان دهند. طی روزهای اخیر طرفداران دولت مرکزی چین به خیابان ها آمده و خواستار توقف این آشوب ها شده اند. دیروز شنبه نیز حامیان دولت چین در هنگ کنگ، «دیوارهای لنون» که توسط معترضان ضد چینی شکل یافته را پاکسازی و تخریب کردند؛ این اقدام، نگرانی ها درخصوص درگیری احتمالی بین این گروه ها و معترضان را بیشتر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل صبح دیروز تظاهرکنندگان حامی پکن در هنگ کنگ، انبوه نوشته هایی که پیش تر توسط معترضان بر روی دیوارهایی تحت عنوان «دیوارهای لنون» چسبانده شده بود، پاره کردند. مضامین برگه های رنگارنگ روی این دیوارها، دموکراسی خواهی و محکوم کردن مداخله چین در امور این دولت شهر بود.این دیوارها اخیرا در بخش های مختلفی از شهر، از جمله ایستگاه های اتوبوس، مراکز خرید، زیر پل های عابر و در پیاده روها ظهور پیدا کرده است؛ مکان های مذکور، نقاط اوج خشونت و درگیری ها طی سه ماه از تظاهرات ادامه دار مردم هنگ کنگ بوده اند.

«جونیوس هو»، یکی از قانون گذاران حامی پکن در هنگ کنگ، از طرفداران خود خواسته تا به پاکسازی حدود 100 دیوار لنون در شهر بپردازند. او از منتقدان اصلی تظاهرات مردم هنگ کنگ به شمار می رود. این دیوارها به تقلید از ناآرامی های دهه 1980پراگ و ماجرای «دیوار جان لنون» که با نوشته ها و پیام هایی از نارضایتی های سیاسی پوشانده شده بود، «لنون» خوانده می شود.