آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۲۳
جهان
۷

رویداد

افزایش تعرفه های چینی 15 اکتبر

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد افزایش تعرفه ها بر کالاهای چینی به ارزش 250 میلیارد دلار از اول اکتبر به 15 اکتبر موکول می شود.

انحلال پارلمان کانادا

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، پارلمان این کشور را منحل کرده و خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد. او گفت: مردم کانادا روز 21 اکتبر پای صندوق های رای خواهند رفت.

رژه نظامی زنان در عربستان برای اولین بار

تیم «جشن های همراهی داوطلبانه» در اولین رژه نظامی زنان که اولین بار در نوع خود در عربستان بوده است و به مناسبت نزدیک بودن روز ملی سعودی برگزار می شود، حضور می یابد.

اعزام 150 نظامی به شمال شرق سوریه

روزنامه نیویورک تایمز نوشت پنتاگون به منظور تشکیل نیروی گشت زنی مشترک زمینی با ترکیه، برای اعزام 150 سرباز دیگر به شمال شرق سوریه آماده می شود.

تعلیق حساب نتانیاهو در فیس بوک

فیس بوک حساب شخصی بنیامین نتانیاهو را به دلیل انتشار پست های نژادپرستانه به مدت 24 ساعت تعلیق کرد.

آخرین اظهارات ترامپ درباره مشاور امنیت ملی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اظهار کرد قصد ندارد وزیر خارجه دولت خود را با حفظ سمت، به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی کند. او به خبرنگاران گفت به مایک پمپئو در دولتش سمت دومی نمی دهد با این حال، در این باره با او صحبت کرده است.

مسدودشدن حساب کاربری رائول کاسترو

توییتر در اقدامی که انجمن روزنامه نگاران کوبا آن را «سانسور گسترده» خواند، حساب های کاربری رائول کاسترو، رهبر سابق کوبا و رهبر فعلی حزب کمونیست، وزارت ارتباطات، رسانه های دولتی و شماری از روزنامه نگاران این کشور را مسدود کرد.

تعیین جایزه برای دستگیری 3 رهبر القاعده

آمریکا برای اطلاعاتی که به دستگیری یا کشف محل اختفای سه رهبر ارشد القاعده در سوریه منجر شود، پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرد. این سه نفر عبدالکریم المصری، فاروق السوری و سامی العریدی نام دارند و عضو گروه «حراس الدین» در ادلب هستند.

محکومیت خواهر ولیعهد عربستان به حبس

دادگاهی در پاریس خواهر ولیعهد عربستان را به جرم مشارکت در ضرب و شتم و آدم ربایی یک کارگر به 10 ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

سفر حریری به مسکو

سفارت روسیه در بیروت از سفر آتی سد حریری، نخست وزیر لبنان، به مسکو برای دیدار با اعضای کمیته مشترک دو کشور و بررسی برخی مسائل سیاسی و نظامی مشترک خبر داد.