آرشیو یکشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۵۴۸۴
رسانه: رادیو و تلویزیون
۶

فیلمی که یک قاچاقچی را متحول کرد!

اگر از مخاطبان شبکه یک و به خصوص سریال «ترور خاموش» باشید، در قسمت هفتم این مجموعه که جمعه شب روی آنتن رفت با سکانسی روبه رو شده اید که شاید در نگاه اول کمی غیرقابل باور باشد.

در یکی از سکانس های این قسمت که استارت حضور شخصیتی به نام پروانه در سریال زده شده که مدعی است حرف اول قاچاق مواد مخدر در اروپا و آمریکا را می زند. حالا این خانم قاچاقچی پیش ماموران اطلاعاتی کشورمان (همان سعید راد و حمید عطایی) آمده و ادعا می کند بنا دارد با دستگاه امنیتی ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر همکاری کند! حالا چرا؟ آنجور که پروانه در سریال می گوید با تماشای فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» سیدرضا میرکریمی متحول شده و قصد دارد شغل کثیفش را کنار بگذارد! این که یک قاچاقچی رده بالا و خطرناک با دیدن یک فیلم از حرفه ای و جایگاهی که قاعدتا برای آن جنایات زیادی مرتکب شده دست بکشد، برای بعضی از مخاطبان زیاد قابل قبول نبود.

بعضی از مخاطبان سریال به شوخی یا جدی به این تحول خانم قاچاقچی واکنش نشان دادند. «با فیلم متحول شد؟!»؛ «برای همه قاچاقچی ها فیلم بذاریم آدم خوبی بشن!»، «کارگردان با ما شوخی کرده»، «چرا خیلی دور خیلی نزدیک ما رو متحول نکرد؟» و... بخشی از این واکنش ها بود. با همه این نظرات به نظر می رسد باز هم باید منتظر ادامه سریال باشیم، شاید «پروانه» به دلیل دیگری غیر از تحول به خاطر دیدن یک فیلم، پایش به نهادهای امنیتی ایران باز شده است؛ باید دید!