آرشیو یکشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۵۴۸۴
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲

سفر فضایی جدید هنکس

منبع: امپایرآنلاین

تام هنکس با دنیای سفرهای فضایی بیگانه نیست و قبل از این هم لباس فضانوردان را به تن کرده و راهی ماموریت های سخت و غیرممکن فضایی شده است. برای همین نباید زیاد تعجب کرد که فیلم تازه اش هم در همین حال و هوا باشد. حالا با توجه به چنین سابقه خوبی، شرکت پارامونت برای تولید فیلم جدید علمی - تخیلی خود از همکاری این بازیگر سود می برد! هنکس در «ستوان مت میسن» نقش اصلی را بازی می کند.

فیلم که به احتمال زیاد نام آن زمان نمایش عمومی تغییر خواهد کرد، هنکس را در قالب یک فضانورد دردسرساز به نمایش خواهد گذاشت. او راهی دهه60 میلادی و مسابقه فضایی بین دو قدرت بزرگ جهان می شود. شخصیت هنکس در داستان فیلم، مسافر کره ماه است. او در این مکان همراه تعدادی از خدمه خود و گروهی از موجودات بیگانه فضایی، باید با تهدیداتی مقابله کند که زندگی روی کره زمین را به مخاطره می اندازند.

فیلمنامه غیراصیل و اقتباسی ستوان مت میسن را آکیوا گلدمن نوشته است. او با استفاده از داستان کوتاهی از مایکل چابول و شخصیت هایی که این نویسنده خلق کرده، فیلمنامه ای اکشن و ماجراجویانه نوشته است. هنوز زمانی برای شروع فیلمبرداری تعیین نشده است.

از تام هنکس هم اکنون درام شرح حال گونه «روزی زیبا در همسایگی» آماده نمایش است. او در این فیلم در نقش مستر راجرز، مجری معروف تلویزیونی دهه 60 میلادی ظاهر شده است. این فیلم از جمله کارهای هنری سال جدید میلادی است که گفته می شود در دور بعدی مراسم اسکار در رشته های زیادی (و از جمله رشته بهترین بازیگر مرد برای هنکس) نامزد دریافت جایزه خواهد شد. روزی زیبا در همسایگی برای دو ماه دیگر اکران عمومی می شود.