آرشیو یکشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۵۴۸۴
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲

اسمیت و ذهن خوانی آدم ها

منبع: ددلاین

ویل اسمیت از آکیوا گلدمن دعوت کرده فیلمنامه اقتباسی «برلیانس/ درخشش» را براساس داستان موفقی به همین نام بنویسد.

شرکت پارامونت هم برای تولید نسخه سینمایی این درام دلهره آور علمی تخیلی اعلام آمادگی کرده است. داستان مارکوس ساکای در دنیایی اتفاق می افتد که یک درصد از کل جمعیت جهان، از قدرت های ویژه و بسیار زیادی برخوردار است. این داستان در دهه 80 میلادی اتفاق می افتد و ماجراهایی عجیب و غریب را به تصویر می کشد.

در داستان نسخه سینمایی، اسمیت در نقش ماموری به نام نیک کوپر ظاهر می شود. او وظیفه همراهی با افرادی را دارد که از قدرت های ویژه برخوردار هستند. این افراد که با نام برلیانت/ درخشان شناخته می شوند، می توانند برای جامعه خطرناک و مضر هم باشند. کوپر که خودش یکی از همین برلیانت هاست، توانایی خواندن ذهن افراد را دارد و می تواند اقدامات بعدی مردم عادی را شناسایی کرده و پیش بینی کند.داستان برلیانس اولین بار سال 2013 منتشر شد و قرار است یک سه گانه باشد. دو جلد بعدی این سه گانه هنوز روی پیشخوان کتابفروشی ها قرار نگرفته است. نسخه سینمایی هم مثل کتاب، یک سه گانه خواهد بود. گلدمن قبل از این برای اسمیت فیلمنامه درام های علمی تخیلی من، ربات و من افسانه هستم را نوشته است.

ویل اسمیت فصل گذشته اکشن ماجراجویانه و فانتزی «علاءالدین» را روی پرده سینماهای جهان داشت. او در این فیلم در نقش شخصیت جن داخل چراغ جادو ظاهر شد. فیلم در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا بالای یک میلیارد دلار فروش کرد و قرار است دومین قسمت آن هم وارد مرحله تولید شود. اسمیت با این فیلم توانست دوباره شهرت از دست رفته قبلی خود را به دست بیاورد.