آرشیو شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۶۷
فرهنگی
۶

تلگراف خبر

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح روز پنجشنبه 4 مهرماه با حضور در کارگاه نقاشی «خط و خاطرات» که به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با موضوع دفاع مقدس در رواق هنر فرهنگستان هنر دایرشده بازدید کرد.

فیلم «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده در بخش اصلی مسابقه جشنواره ورشو به نمایش درمی آید.

با ادامه فیلمبرداری «لامینور» تازه ترین فیلم داریوش مهرجویی، بهناز جعفری و رضا داوودنژاد به جمع بازیگران این فیلم پیوستند تا برای نخستین بار حضور در فیلمی از مهرجویی را تجربه کنند.

در فاصله کمتر از یک هفته به پایان مهلت آکادمی اسکار، سینمای استرالیا فیلم «شناوری» را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم خارجی این رویداد سینمایی معرفی کرد.

فیلم سینمایی «مهران» به کارگردانی «رقیه توکلی» و به تهیه کنندگی «محمد پیرهادی» در شهر یزد با مضمون کودک و نوجوان و دفاع مقدس به مرحله فیلمبرداری رسید.

آیین افتتاحیه هفته فیلم فنلاند با سخنرانی سفیر فنلاند، مدیرعامل سینمای هنر و تجربه، مدیرعامل بنیاد فیلم فنلاند، نمایش فیلم و اولین کارگاه تولید فیلم مشترک روز شنبه 6 مهرماه ساعت 17 در خانه هنرمندان برگزار می شود.

فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم توکیو در کشور ژاپن خواهد بود. «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده و «پیرمردها نمی میرند» ساخته رضا جمالی نیز دو نماینده دیگر سینمای ایران در جشنواره فیلم توکیو 2019 هستند که در بخش رقابتی آینده آسیا به نمایش گذاشته می شوند.

اکران سینماهای کشور در حالی این هفته ادامه پیدا کرد که دو فیلم جدید «ماجرای نیمروز: رد خون» و «پیلوت» روی پرده رفتند و فیلم سینمایی «کلوپ همسران» هم توانست صدرنشینی را از دست «ایده اصلی» درآورد.

پانزدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ که نمایش شماری از مهم ترین فیلم های بین المللی و نیز ارائه جدیدترین آثار سینمای سوئیس را در برنامه دارد از شامگاه پنجشنبه 26 سپتامبر شروع به کار کرد در حالی که شماری از فیلم های مهم سال از جمله «ژوکر» تاد فیلیپس و «جودی» روپرت گولد، از جمله فیلم هایی هستند که امسال در جشنواره فیلم زوریخ به نمایش درمی آیند، این جشنواره امسال از رونالد امریش، کیت بلانشت و کریستین استوارت تجلیل می کند. امسال ریاست گروه داوران را اولیور استون برعهده دارد.