آرشیو پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۷۸
جهان
۹
خبر

دولت عراق از دومین بسته پیشنهادی خود رونمایی کرد

گروه جهان : دفتر نخست‎وزیری عراق، سه روز پس از ارائه بسته اقتصادی-اجتماعی خود برای پایان دادن به اعتراض‎ها در این کشور، در بیانیه‎ای مفاد دومین بسته مصوبه هیات دولت را در این خصوص منتشر کرد. این در حالی است که رئیس‎جمهوری عراق خواهان ایجاد اصلاحات در کابینه «عادل عبدالمهدی»، نخست‎وزیر این کشور شده ‎است.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، در بسته دوم تصویب شده از سوی کابینه عراق، اعلام شده، کمیسیونی برای اعطای زمین به نیازمندان تشکیل شده که ریاست آن را نخست‎وزیر خود برعهده خواهد داشت. همچنین بنا است، بودجه‎ای 12.6 میلیون دلاری در اختیار وزارت برق سراسری عراق قرار گیرد تا با توسعه فناوری انرژی خورشیدی برق را به صورت رایگان در اختیار 3 هزار خانواده نیازمند بگذارد. وزارت بازرگانی نیز موظف شد با به صفر رساندن مالیات سرمایه‎گذاری‎های کوچک همچون شرکت‎هایی که در نظافت شهری و تفکیک زباله همکاری دارند و ترغیب سرمایه‎گذاران خرد، زمینه را برای اشتغالزایی جوانان فراهم کند. توزیع زمین بین فارغ‎التحصیلان رشته‎های کشاورزی و جذب فارغ‎التحصیلان رشته‎های دیگر در دانشگاه‎ها از دیگر اقداماتی است که کابینه عادل عبدالمهدی به تصویب رسانده است. البته این مصوبه‎ها برای اجرایی شدن ابتدا باید به پارلمان ارسال شود تا بعد از تایید در پارلمان تبدیل به حکم اجرایی شود.

در حالی که کابینه «عادل عبدالمهدی» از بسته دوم خود رونمایی کرده‎است، ایسنا به نقل از «سومریه نیوز» خبر داد، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق خواهان انجام اصلاحات در کابینه با هدف بهبود عملکرد آن و ارائه خدمات به شهروندان شده ‎است.