آرشیو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۴۴۸۶
صفحه اول
۱
خبر

معاون قضایی دادگستری خوزستان خبر داد: هیچ کارگری در موضوع هفت تپه بازداشت نیست

معاون قضایی دادگستری خوزستان از آزادی کارگران بازداشتی شرکت توسعه نیشکر هفت تپه خبر داد. به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: تعداد شش نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که با شکایت شاکی خصوصی و گزارش ضابطین به اتهام اخلال در نظم عمومی و شرکت در تجمعات غیرقانونی بازداشت شده بودند، امروز پس از تودیع وثیقه آزاد شدند. او تصریح کرد: متهمان ابتدا به دادسرا احضار و صدور قرار تامین وثیقه به اطلاع آنان رسانده شد اما با توجه به عدم تودیع وثیقه در زمان قانونی، بازداشت و به زندان اعزام شده بودند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: برخلاف شایعات بی اساس منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر دستگیری متهمان در شهرستان خرم آباد، لازم به ذکر است که متهمان در حوزه قضایی شهرستان شوش و پس از طی مراحل قضایی مذکور بازداشت و روانه زندان شده بودند. او ضمن هشدار جدی به شایعه سازان و مروجان اخبار دروغین و جعلی در فضای مجازی از پلیس فتای خوزستان خواست نسبت به شناسایی این افراد اقدام و آنان را به دادگستری خوزستان معرفی کند.

سرپرست اداره روابط عمومی و ارتباطات خوزستان همچنین گفت: رییس محترم کل دادگستری خوزستان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تمامی تلاش خود را در جهت حمایت از حقوق قانونی جامعه کارگری به کار گرفته و همواره در جهت رفع موانع تولید و احقاق حقوق کارگران این شرکت همت گماشته اند.

همچنین روز گذشته حسینی پویا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در اظهاراتی که میزان آن را منتشر کرد صراحتا مساله بازداشت کارگران در هفت تپه را تکذیب کرد. او گفت: «کارگران هفت تپه آزاد شدند و هیچ کارگری درخصوص موضوع هفت تپه در بازداشت نیست.»