آرشیو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۵
اقتصادی
۴

رویترز: 7 میلیون آمریکایی توان پرداخت اقساط خودروی شان را ندارند

رویترز طی گزارشی با اشاره به افزایش 75 درصدی قیمت خودروهای کارکرده در آمریکا نوشت: 7 میلیون آمریکایی توان پرداخت اقساط خودروشان را ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، برای آمریکایی های کم درآمد یک عامل اصلی در به دست آوردن و نگه داشتن شغل، داشتن یک خودرو است که اخیرا بسیار گران قیمت شده است و علیرغم رشد اقتصادی طولانی مدت آمریکا و نرخ پایین بیکاری در این کشور، میلیون ها نفر نمی توانند اقساط خود را پرداخت کنند.

 طبق گزارش فدرال رزرو نیویورک وام خودروی بیش از 7 میلیون آمریکایی 90 روز یا حتی بیشتر از آن عقب افتاده است و تعداد وام گیرندگانی که با امتیاز اعتباری پایین توانایی بازپرداخت را ندارند با شتاب افزایش می یابد.

 ریشه این مشکل در بحران مالی قرار دارد، وقتی در بحبوحه بدترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ ، خودروسازان تولید را کاهش دادند. یک دهه بعد، خودروهای دست دوم ده ساله که خانواده های کم درآمد توانایی خرید آن را دارند، کمیاب شده است.

 طبق اطلاعات مشاوران صنعتی و وبسایت خرید خودروی ادوموندز، میانگین قیمت این نوع خودروها 8657 دلار و حدود 75 درصد بالاتر از قیمت آن در 2010 است. در عوض، میانگین قیمت یک خودروی نو 25 درصد در همین زمان افزایش یافته است.

 دستمزد ماهانه آمریکایی هایی که کمتر از 40 هزار دلار درآمد دارند، از 2017 ثابت مانده در حالی که کسانی که در رده بالای دستمزد قرار دارند، درآمدشان افزایش یافته است.

مقصر ضعف استانداردهای وام دهی در سال های اخیر عقب افتادن بازپرداخت وام هاست که به نظر ورن کرن فیلد، نایب رئیس موسسه مالی مودیز، در حال نزدیک شدن به بالاترین حد علیرغم یک اقتصاد پر رونق است.

تحقیقات فدرال رزرو نیویورک نشان داد در حالی که میزان عقب افتادن اقساط وام ها در بین وام گیرندگانی که امتیاز اعتباری بالایی دارند بسیار پایین است، برای وام گیرندگان درجه دو رو به افزایش است.