آرشیو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۵
شهرستان ها
۷

پذیرایی روزانه 160 موکب کرمانشاه از 20 هزار زائر اربعین

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه از برپایی 160 موکب به همت مردم استان در اربعین امسال خبر داد و گفت: موکب های استان روزانه آماده پذیرایی از 20 هزار زائر اربعین هستند.

بهمن صحرایی اظهار داشت: اربعین امسال با توجه به بازگشایی مجدد مرز خسروی برای عبور زوار، علاوه بر افزایش تعداد موکب ها، خدمات رسانی آنها از لحاظ کمی و کیفی نیز ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: امسال استان کرمانشاه 160 موکب را برای زائران از کنگاور تا پایانه مرزی خسروی برپا کرده است که این موکب ها از 15 روز قبل از اربعین تا چند روز بعد از آن فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه آغاز به کار رسمی موکب ها از 13 مهرماه بوده است، افزود: البته فعالیت موکب ها از چند روز پیش از 13 مهرماه در مرز خسروی با توجه به بسته شدن موقت این مرز به دلیل ناامنی های و درگیری های ایجاد شده در چند شهر عراق، آغاز شده بود.

به  گفته این مسئول، بیش از 15 موکب مردمی در شهرستان قصرشیرین بر پا شده است.

وی خدمات رسانی در موکب ها را به دو صورت، اسکان و تغذیه توصیف کرد و افزود: سعی شده در موکب ها انواع خدماتی که یک زائر به آن نیاز دارد، ارائه شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه به ادامه فعالیت موکب های استان بعد از مراسم اربعین در مسیر بازگشت زوار نیز اشاره کرد و گفت: 50 درصد از موکب ها در مسیر برگشت بعد از سفر اربعین نیز آمادگی کامل برای خدمت به زوار را دارند.