آرشیو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۱
صفحه اول
۱

دور دنیا

پنتاگون جزئیات ارسال نیرو و تجهیزات به عربستان سعودی را اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا دستور کار خود را برای ارسال نیرو و تجهیزات اضافی به عربستان سعودی اعلام کرد.

به گزارش فارس،بر این اساس پنتاگون طی بیانیه ای با تایید خبر اعزام نیروهای اضافی به عربستان سعودی اعلام کرد که اعزام تجهیزات بیشتر به عربستان سعودی شامل سامانه های دفاعی نیز می شود.

پنتاگون خبر داده است که اعزام 3000 نیروی بیشتر به عربستان سعودی در دستور کار قرار دارد و دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت نیز به این کشور حاشیه ای خلیج فارس ارسال خواهد شد.

همچنین وزارت دفاع آمریکا از استقرار دو اسکادران جدید از جنگنده های این کشور در عربستان سعودی خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد که این کشور به دنبال درگیری با ایران نبوده و استقرار این تجهیزات تنها با هدف حفظ توانایی واکنش به هرگونه تهدیدات است.

پنتاگون اعلام کرد که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی تصمیم اعزام نیروهای بیشتر به این کشور برای تقویت و بهبود دفاع از عربستان سعودی را اطلاع داده است.

زن حاکم دبی، پیشنهاد شوهرش را برای بازگرداندن فرزندان شان رد کرد

رسانه ای عربی گزارش داد زن حاکم دبی که به دنبال طلاق از شوهرش است، پیشنهاد مالی وسوسه کننده محمد بن راشد در ازای انتقال حضانت دو فرزندشان را رد کرده است.

به گزارش فارس، «هیا بنت الحسین»، زن حاکم دبی و خواهر ناتنی «عبدا... دوم»، پادشاه اردن، پیشنهاد شوهرش برای بازگرداندن دو فرزندشان به امارات را رد کرد.

روزنامه القدس العربی، چاپ لندن مدعی شد که شاهزاده هیا اخیرا پیشنهاد مالی «محمد بن راشد آل مکتوم» را که گفته می شود «یک چک سفید» بوده، در مقابل بازگرداندن فرزندان خود به دبی رد کرده است. بر اساس ادعای این روزنامه، حاکم دبی از همسرش خواسته اجازه دهد دو فرزند آنها به نام های (جلیله و زاید) به امارات برگردند و او متعهد شده است علاوه بر اعطای مبالغ زیاد به هیا بنت الحسین، این تضمین را به وی دهد که بعد از طلاق رسمی هر وقت خواست با دختر و پسرشان دیدار کند.