آرشیو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۱
فرهنگ: اربعین
۱۲
کاروان

شاعران و نویسندگان ایرانی عازم کربلا شدند

مراسم بدرقه «کاروان شاعران و نویسندگان ایرانی» شب گذشته (17 مهر) با حضور اعضای این کاروان ادبی در حوزه هنری استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این کاروان که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری تشکیل شده، تهران را به مقصد کربلا ترک کرد.

در ابتدای مراسم بدرقه، مستند «طواریج واژه ها» به کارگردانی حسن حبیب زاده برای حاضران اکران شد؛ این مستند روایت نخستین سفر کاروان شاعران و نویسندگان ایرانی در سال 1396 به کربلا بود.

در بخش بعدی مراسم محسن مومنی شریف - نویسنده و رئیس حوزه هنری -برای حاضران سخنرانی کرد. او در سخنانش حوزه هنری را خانه همه شاعران و نویسندگان انقلاب خواند.

رئیس حوزه هنری همچنین اظهار کرد این کاروان ادبی عازم کربلا و شعرخوانی هایش در مواکب و در حضور زائران، او را به یاد کاروان های شاعرانی که عازم جبهه های جنگ می شدند و در سنگرها شعرخوانی می کردند، می اندازد.

سخنران دوم این مراسم محمدرضا وحیدزاده شاعر و از مسوولان اصلی این کاروان  بود. او در سخنان خود شرحی از چگونگی شکل گیری این کاروان و تاریخچه اش و نیز گزارشی از برنامه های پیش روی این کاروان برای مخاطبان ارائه داد. همچنین از اجرای یک ایده ادبی در کاروان و روایتش توسط جابر مطهری زاده کارگردان و مستندساز حاضر در کاروان خبر داد.

علی اصغر عزتی پاک، مصطفی محدثی خراسانی، مهدی جهاندار، عباس احمدی، حامد جلالی، ابراهیم اکبری دیزگاه، مهدی زارعی، محمدحسین انصاری نژاد، محمدقائم خانی، محمد خادم و... از جمله شاعران و نویسندگانی هستند که در این کاروان ادبی حضور دارند.