آرشیو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۱
ورزش
۱۷

فوتبال اروپا

لواندوفسکی روی نوار گلزنی

روبرت لواندوفسکی این روزها آماده ترین مهاجم فوتبال اروپاست. علاوه بر درخشش در بازی های باشگاهی، این بازیکن در تیم ملی لهستان نیز به گلزنی هایش ادامه می دهد. در بازی های مقدماتی یورو 2020 لهستان توانست با سه گل لتونی را شکست دهد که هر سه گلش را لواندوفسکی به ثمر رساند. به گزارش اسپورت، لوا با زدن این سه گل توانست به رکورد 60 گل زده ملی برسد تا تنها یک گل برای رسیدن به رکورد گلزنی نیمار فاصله داشته باشد. این بازیکن لهستانی در فصل جاری عملکرد فوق العاده ای داشته است به طوری که در فصل جاری طی 11 بازی در تمامی رقابت ها برای بایرن مونیخ 15 گل به ثمر رسانده است.

رکورد لوکاکو در شب صعود بلژیک

در حالی که رقابت های انتخابی یورو 2020 همچنان ادامه دارد، تیم ملی بلژیک توانست به عنوان اولین تیم صعود خود را به مرحله نهایی قطعی کند. در حالی که این تیم در شش بازی گذشته خود به پیروزی رسیده بود، بازی هفتم خود را مقابل تیم سن مارینو برگزار کرد و توانست این تیم را با نتیجه 9 بر صفر شکست دهد. به گزارش استاندارد، حالا شاگردان مارتینز با رکورد صددرصد پیروزی (21 امتیاز از هفت مسابقه) به عنوان اولین تیم صعود خود را به یورو 2020 قطعی کرد. در این دیدار روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی توانست دو بار برای تیمش گلزنی کند. این مهاجم 26 ساله حالا اولین بلژیکی تاریخ این کشور است که توانسته از مرز 50 گل زده ملی عبور کند و تعداد گل های ملی اش را به عدد 51 برساند.

شرط امری برای جدایی از آرسنال

اونای امری در اولین سال حضور خود روی نیمکت آرسنال نتوانست این تیم را به لیگ قهرمانان اروپا ببرد. اما مدیران این تیم به صورت جدی به دنبال تحقق این هدف در فصل جاری هستند. بر همین اساس، روزنامه گاردین گزارش داد اخیرا مدیران توپچی ها جلسه ای با این مربی اسپانیایی برگزار کرده اند. در جلسه ای که بین مالکان باشگاه آرسنال با اونای امری، سرمربی این تیم برگزار شده است، از این مربی اسپانیایی درخواست شده در این فصل بار دیگر تیم را به رقابت های لیگ قهرمانان برگرداند. در این جلسه به او گفته شده در صورتی که نتواند در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند، به احتمال زیاد از سمت خود برکنار می شود.