آرشیو یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۰۶
حوادث
۱۰

با اجرای چهارمین مرحله از طرح «کاشف» پلیس تهران

47 باند سارقان حرفه ای متلاشی شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پس از یک ماه انجام عملیات شناسایی، 47 باند سارق حرفه ای در پایتخت شناسایی و 187 سارق بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی دیروز در حاشیه چهارمین مرحله دستگیری مجرمان حرفه ای (کاشف) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سارقان دستگیر شده در زمینه سرقت به عنف، سرقت از منازل و اماکن، سرقت خودرو، جعل و کلاهبرداری، اسید پاشی و سرقت مسلحانه فعالیت داشتند. رحیمی ادامه داد: در این باره 187 نفر دستگیر شدند که از این تعداد 119 نفر سابقه دار و 12 نفر تحت تعقیب و از محکومان بودند.

وی با تاکید بر اینکه سارقان به سه هزار فقره سرقت اعتراف کردند گفت: چهار قبضه سلاح و 180 سلاح سرد از سارقان ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه 9 مالخر نیز در میان بازداشت شدگان هستند افزود: یک باند هم که اقدام به فروش خودرو های مسروقه و سند نمره برای 44 مورد خودرو در سراسر کشور کرده بود شناسایی شد.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای 25 میلیارد ریالی در البرز

 کلاهبردار حرفه ای که به بهانه صندوق های خانگی و قرعه کشی، 25 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در استان البرز دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب ساوجبلاغ مبنی بر اینکه خانمی با جلب اعتماد مردم  اقدام به ایجاد صندوق قرعه کشی محلی کرده و پس از دریافت مبالغ هنگفت از مالباختگان متواری شده، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

سرهنگ محمدنادر بیگی ، افزود: طی تحقیقات ویژه پلیسی مخفیگاه متهمه در حوالی گرمدره کرج شناسایی شد و ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه این فرد را  دستگیر و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل کردند.

وی اضافه کرد: زن کلاهبردار در تحقیقات تکمیلی با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود و به 17 فقره کلاهبرداری به ارزش 25 میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی درخصوص شیوه کلاهبرداری گفت: این زن  ابتدا با جلب اعتماد مالباختگان و ایجاد صندوق های قرعه کشی خانگی ، مبالغ هنگفتی از آنها دریافت و متواری می شد.