آرشیو یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۰۲
سیاست: داخلی/خارجی
۲

نگرانی نمایندگان از هک شدن سامانه ثبت اموال

منبع: فارس

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سران قوا پیشنهاد کرد که ساز و کاری برای کد و رمزگذاری بیندیشند تا نمایندگان برای اطلاعاتشان مصونیت داشته باشند.

اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اعلام این مطلب درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اموال و دارایی های مسوولان به ویژه نمایندگان مجلس، اظهار کرد: در خصوص نمایندگان ما اعلام آمادگی کردیم که اموال و دارایی هایمان را اعلام خواهیم کرد اما تا کنون این گونه بوده است که به صورت کتابچه و مکتوب اموال و دارایی ها اعلام می شد، ولی اکنون اعلام شده در سامانه و به صورت نرم افزاری اعلام شود.

عباسی افزود: با توجه به نگرانی هایی که برخی کارشناسان و نمایندگان در خصوص سامانه داشتند مبنی بر این که چون الکترونیکی است و در فضای مجازی احتمال هک یا سرقت اطلاعات یا اختلال در آن وجود دارد، لذا باید ساز و کاری فراهم شود و برای هر کدام از مسوولان کدی را در نظر بگیرند تا بر اساس این کد نمایندگان اطلاعات خود را تعیین و به روزرسانی کنند. به عنوان مثال کد 12 به همراه کلمه عبور  آن متعلق به فلان نماینده یا مسوول است و آن مسوول می داند و بر اساس آن رمزگذاری می کند و تنها شخص مسوول و رئیس قوه قضاییه این کد و رمز را خواهند داشت.